Wlp007 og dårlig utgjæring

Vanlig bryggedag. Full kontroll og ingen feil. Mesking 66gr. Lufting med mørtelblander som jeg pleier. Hoppy Joe'ish type øl. Wlp007, starter etter mr.m. pitching på 15gr, gjæring 16gr løftet til 18 etter noen dager. Totalt 17-18 dager til gjæring.
Men den har gitt dårlig utgjæring 1.018. Noen som har opplevd lignende med denne gjæren? 007 fokkulerer jo veldig.
Vil det være en ide å sette fatet på 20gr og tilsette en halv pakke 05? Eller bare slå seg til ro med litt søtt øl?

--
 
Hans Einar skrev:
Vanlig bryggedag. Full kontroll og ingen feil. Mesking 66gr. Lufting med mørtelblander som jeg pleier. Hoppy Joe'ish type øl. Wlp007, starter etter mr.m. pitching på 15gr, gjæring 16gr løftet til 18 etter noen dager. Totalt 17-18 dager til gjæring.
Men den har gitt dårlig utgjæring 1.018. Noen som har opplevd lignende med denne gjæren? 007 fokkulerer jo veldig.
Vil det være en idé å sette fatet på 20gr og tilsette en halv pakke 05? Eller bare slå seg til ro med litt søtt øl?

--

Har lest at flere har opplevd det samme som deg. Selv har jeg aldri opplevd det men jeg har ikke hatt 007 under 19 grader, kanskje det er forskjellen? Prøv å rugg litt på dunken, kanskje det hjelper litt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Kan være for lite oksygen. Muftung av vørteren med vanlig luft går som regel bra, men det vil forekomme varisjoner. 007 gir ellers normalt god utgjæring, også på de temperaturene du har brukt.
 
Tilbake
Topp