Wyeast gjær i romtemperatur i 5 dager

Blei litt skuffa av Brewshop, bestillte blant anna ein del gjær på onsdag kl 9 om morgonen. Blei ikkje sendt før torsdag kl 18.. Som betyr av eg ikkje får den før på mandag, istadenfor i dag, som eg hadde planlagt.
Er ikkje spesielt bekymra, men litt irriterande når dei reklamerer med lynrask levering og sending samme dag ved bestilling før kl 15.
 
Blei litt skuffa av Brewshop, bestillte blant anna ein del gjær på onsdag kl 9 om morgonen. Blei ikkje sendt før torsdag kl 18.. Som betyr av eg ikkje får den før på mandag, istadenfor i dag, som eg hadde planlagt.
Er ikkje spesielt bekymra, men litt irriterande når dei reklamerer med lynrask levering og sending samme dag ved bestilling før kl 15.
Det er selvfølgelig kjipt, skal tro om svekkelsen i postombæring også får konsekvenser for pakkepost? Merker at leveransene er mer uforutsigbare nå hva tid gjelder. Hvis du bestiller noe på tirsdag/onsdag og det er postlevering torsdag den uka så må en vente til over helga
 
Hmm, Brewshop bruker å vente med å sende hvis det ikke kommer fram før helga hvis det bestilles gjær.

skal tro om svekkelsen i postombæring også får konsekvenser for pakkepost?

Det skal egentlig ikke ha noen betydning hvis ikke det er pakker som kommer direkte i postkassa, men hvem vet.
 
Whitelabs har produksjonsanlegg i København, så den er jo relativt kortreist, uten at jeg kan si jeg er så imponert over holdbarheten til den. Imperials gjær - som du bare får hos Strømmen Hjemmebrygg - har nok reist over dammen, men den har i alle fall ikke lidd noen overlast; den er helt suveren.

Så vidt jeg vet, produserer de ikke gjør til hjemmebryggermarkedet i København. Jeg har vært på omvisning der en gang, og utstyret de har er tilpasset produksjon av Whitelabs sine produkter for mikrobryggeriene.
 
Jeg bor i finnmark og mine bestillinger tar alltid ca en uke i posten. Også med fersk gjær og aldri sendt med noen ispose. Har aldri tenkt tanken at jeg ikke skulle bruke gjæra. Det er nok en kraftig overdrevet bekymring.
 
Jeg bor i finnmark og mine bestillinger tar alltid ca en uke i posten. Også med fersk gjær og aldri sendt med noen ispose. Har aldri tenkt tanken at jeg ikke skulle bruke gjæra. Det er nok en kraftig overdrevet bekymring.
Der oppe er det jo i beste fall kjøleskapstemperatur, da. :p
 
Jeg bor i finnmark og mine bestillinger tar alltid ca en uke i posten. Også med fersk gjær og aldri sendt med noen ispose. Har aldri tenkt tanken at jeg ikke skulle bruke gjæra. Det er nok en kraftig overdrevet bekymring.

det går ikke så mye fortere til Saltdal som er midt i nordland heller.
 
Tilbake
Topp