Stc1000+

Noen som har prøvd STC-1000pi som er meskefirmwaren?

50/50 for å få riktig. Selg feil på Finn og bruk riktig selv.. Det er jo ikke noe feil med de, kan bare ikke flashes om.
 
Har spretta de 2 STC-1000 jeg har. Den ene er riktig versjon, den andre er feil.
Den eneste forskjellen jeg kan se på utsiden er på klistremerket med diagrammet.
Den ubrukelige har en 'fylt' advarselstrekant, mens den som er OK har ikke fylt trekant.
Sikkert ikke en bankers måte å identifisere de på, men legger det nå ut her likevel. Så har dere min erfaring.

FEIL:
feilSTC.jpg

OK:
okSTC.jpg
 
Har spretta de 2 STC-1000 jeg har. Den ene er riktig versjon, den andre er feil.
Den eneste forskjellen jeg kan se på utsiden er på klistremerket med diagrammet.
Den ubrukelige har en 'fylt' advarselstrekant, mens den som er OK har ikke fylt trekant.
Sikkert ikke en bankers måte å identifisere de på, men legger det nå ut her likevel. Så har dere min erfaring.

FEIL:
Vis vedlegget 14326

OK:
Vis vedlegget 14328
Selve diagrammet ser litt annerledes ut også, dvs skruene på terminalene er tegnet forskjellig, samt så ser det ut som at strekene er tynnere på den riktige.. Om dette er noen sikre indikasjoner er jo totalt uvisst, de fleste selgerne på ebay har jo like bilder og beskrivelse av dem. Så om det skulle være mulig å skille de ulike HW versjonene basert på bilder blir det fortsatt vanskelig å vite hvem som selger det de faktisk har bilde av.
Får håpe Hans Einar har noe lykke med seg i å få noen til å bekrefte hvilken HW de selger :)

Edit: Så også at på bilde av feil HW, er input merket 220VAC 50/60Hz, det er det ikke på riktig kun 220VAC
 
Du trenger kun 1 Arduino. Den er verktøyet som gjør flashing av firmware mulig. Kobles fra etter at firmware er brent inn
 
Det var det jeg håpte på :) Nå er det bare å lese seg opp på linkene og bestille delene!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Synrs det er spennende med mashkontrolleren og. Automatisk brygging og gjæring med to STC-1000. Har sansen for slikt.
 
Synrs det er spennende med mashkontrolleren og. Automatisk brygging og gjæring med to STC-1000. Har sansen for slikt.
Enig, men fant ikke mye dokumentasjon rundt den. Kobles den til en RasPI? eller......
Hadde vært kult hvis det var brukanes til SEIDEL bryggeriet jeg holder på å pusle med. Kapasitet: 7-9 liter (derav navnet).
Faller vel egentlig inn under kategorien modellb(r)ygging ;)
 
Gjett om jeg føler på hvordan det er å være eier av en fancy smansy Brewbit med skjerm som ikke funker nå... !
 
Det er nok dessverre veldig usikkert om jeg kommer til å få noen bekreftelse er jeg redd.
Anbefaler å kjøpe inn og håpe på riktig versjon. Innen et steinkast er det noen som kan hjelpe å brenne, om en sliter selv.
 
Tilbake
Topp