• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ny bryggebutikk

Status
Stengt for ytterligere svar.
Erlend H. skrev:
... så lat som om du er mva-registrert fra dag én og fakturer med Mva.

Dette er nok det enkleste. Men har du fakturaer til andre firmaer kan det godt hende at dem nekter å betale fordi man ikke er MVA-registrert. Og da blir det litt krøll igjen.
 
skal bestille malt i fra hobbybryggeren, men finner ikke helt ut av hvor jeg bestiller mengden malt. står bare pris også antall.
 
Øvrebø skrev:
skal bestille malt i fra hobbybryggeren, men finner ikke helt ut av hvor jeg bestiller mengden malt. står bare pris også antall.

Antallet er kg. Står det 1 får du 1 kg med malt
 
Heisann.

Jeg lurte på om butikken på Straume er blitt noe av, eller om man må ta turen til Ågotnes for å handle?
Og i så fall hvor på Ågotnes, står ingen adr på siden.

Det hadde vært glimrende å ha en rimelig brygge butikk i noenlunde nærhet,, og slippe å kjøre gjennom bomringen for hver minste ting...
 
Merkelig butikk det her. De siste dagene har det vært en konkurranse på facebook-siden, hvor det ble en del rot. En kar kom med noen kritiske bemerkninger. Denne posten ble slettet. Jeg kom da med en post som lurte på hva som hadde skjedd med denne posten. For min del fikk det konsekvensen at a) posten ble slettet, b) jeg ble fjernet fra hobbybryggeren sin FB-gruppe, samt alle andre grupper jeg var på som blir administrert av Rune Toft. Hard reaksjon på et uskyldig spørsmål?
 
Kjenner ikke Rune personlig, men har vært i kontakt med han vedrørende kjøp.
For meg fremstår han som OK. Kjenner ikke til andre erfaringer, og opplevelser du eller andre har bør vel egentlig tas opp med han, positive eller negative reaksjoner på facebook/internett er personlige.
Greit å dele erfaringer her :)
 
Tja. Ja og nei. Hvis det oksholen skriver medfører riktighet så er det ikke et personlig- eller tolkningsspørsmål; Da er vedkommende useriøs på det aktuelle området. Jeg vil tipse de som ikke helt behersjer web og/eller sosiale medier i profesjonell sammenheng å ansette noen som kan det. Da tror jeg man tjener inn kostnadene ved at flere tar en seriøst.

Og - dette er overhodet ikke ment som et personangrep på noen, men når en webside og webshop har gjennomgående elendig rettskriving så fungerer det avstøtende for meg. Langt fra alle tenker slik, men jeg er neppe den eneste heller. Lei inn noen til å ta seg av det skriftlige - det krever litt kompetanse.
 
Sist redigert:
Har selv meget god erfaring med Hobbybryggeren. God service, meget gode råvarer og supergode priser. Jeg gir blaffen i at de kaller favorittmaltet mitt Maris Other så lenge maltet er av meget høy kvalitet:)

Enig i det. Men "Maris Other" er en skrivefeil - kan skje de beste. Å konsekvent skrive "Brygge utstyr", "Malt mølle", "Øl brygging" etc. er ikke en feil - det er slurv og ignorans. Og det plager meg. Prøv å si det du skriver høyt for deg selv ÉN gang, og du ser hvor ille det er.
 
Feil elller ikke feil hva betyr det ? ser ut som dette har blitt et sted der man kritiserer dem som prøver å gjøre noe positivt for denne hobbyen, er vell opptil hver enkelt hvor dem vil handle og dem som er i mot kan vell gi F i å legge ut dårlige komentarer om personer og butikker.

Synes det er fint att alle ikke er like perfekt som Fr...... :)
 
Å konsekvent skrive "Brygge utstyr", "Malt mølle", "Øl brygging" etc. er ikke en feil - det er slurv og ignorans.

Eg har handla ein god del av Rune, og har ingenting negativt å sei om det. Eg har òg maila/teksta ein del med han i anledning bestillinger. Eg veit ikkje sikkert, men det du kaller slurv og ignorans, det kaller eg skrivevansker, og er langt i frå slurv.
 
Vil vel ikke akkurat påstå at rutof er så opptatt av å gjøre så mye positivt for bryggere og bryggehobbyen når det er rimelig tilfeldig hvem som får varene de bestiller og hvem som faktisk aldri får det. Det er vel kanskje en grunn til at han er forduftet her fra dette forumet ?
 
NB: Det jeg skriver her er om butikken Hobbybryggeren. Jeg interesserer meg ikke for personen(e) bak den. Hvordan en butikk opptrer er i høyeste grad relevant i en tråd som reklamerer for butikken.

SølveB: Du må selvsagt gjerne kalle det skrivevansker, men av erfaring (og jeg vet litt om det) så pleier generelle skrivevansker å arte seg litt annerledes. For ikke å snakke om dysleksi. Den som skriver på disse sidene deler konsekvent hvert eneste ord (INGEN ord skal deles på norsk - INGEN). Hadde det vært generelle skrivevansker er det nærliggende å tro at det ville ha variert mer. Men uansett - inntrykket mitt er slurv og rot, og det er ikke positivt i profesjonell sammenheng.

Forøvrig hører jeg nå ingenting annet enn negativt om Hobbybryggeren. Varer blir beviselig ikke sendt selv om kunder kontakter dem og får beskjed om at de er sendt etc. Dette likner veldig på MC-import.no, og det kan kanskje tyde på at det å drive butikk ikke er helt innenfor det som den ansvarlige her klarer helt på egenhånd?
 
Dette er nøyaktig lik opptreden som rutof har hatt i alle firmaene han har drevet. Både Bolux.no , mc-import.no , spa og velværeøkonomen.no , et eller annet med kjøkken.no , han fremstår som veldig sympatisk og langt over snittet interessert i det han driver med kun for å fange inn mest mulig folk , og så svindler han en hel haug med folk og så fordufter han. Jeg garanterer at innen et par år så har han startet opp med noe helt annet på nett. Jeg har fulgt med på han i over fem år og historien gjentar seg gang på gang. Han bytter nick rundtom på nett en stund ( inntil folk gjennomskuer det ) og det har og hendt at han har brukt sønnen sitt navn og i annonser for å bli kvitt siste rester av produkter som han sitter igjen med. Dette er er noe alle bør være på vakt for og følge med på så dere ikke blir lurt av han !!!
 
Må ærlig innrømme at det var litt deilig å se at alle de som forsvarte denne karen, tok feil. Enda de fikk servet tidligere historier på sølvfat. Noen ganger lønner det seg og høre på hva folk har å si.

Det at dere prøver å holde dette forumet så veldig "snilt" ved å ikke tillate folk å komme med negativ kritikk til en person/firma, går først og fremst ut over dere selv, men også veldig mange andre. Det er nettopp derfor forum er så genialt, her kan vi dele erfaring enten de er negative eller positive. Ikke minst er de negative like viktige som de positive.
 
Har handla en del med Hobbybryggeren.no. Har virket ok.

Eneste jeg syntes var rart var 50 kilo maris otter delt opp i tre åpne poser. Dette var visst fordi han fikk levert maris otter i 80 kilos sekker.

Ellers har det vært presis levering og god kommunikasjon.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp