Stc1000+

Har bestilt to fra godeste gadget. Er jeg heldig kommer de fram før jul, tenker et ferm. kammer kan fungere godt som en gave til en stakkars brygger som er for lat til å konvertere det tomme gamle kjøleskapet han har sittende i kjelleren selv :)
 
Noen som har satt på og tatt i bruk temperaturprobe nr.2 og bruker denne for å begrense overshoot, isåfall noen erfaringer å dele?
 
Bestilte en fra selgeren "bestsave" for $14.86 inkl. frakt. Bestilt 2/12, levert etter en god uke. Modellen var A400_P, men versjonen 1.1 - funka fint å flashe. Ser ut som at så lenge det er A400_P og man har de fem kontaktpunktene, så funker det greit, kanskje?

Bestilte et par til fra samme selger i dag og håper det er samme versjon.
 
hey, @Audun F og @Hans Einar , (og alle andre som forstår seg på arduino...) jeg har endelig fått satt meg ned med dette, og legger merke til at det er litt annen rekkefølge på pinnene på arduino-settet jeg kjøpte (pro mini-varianten @Hans Einar linket til tidligere) enn det som er i brukerveiledningen på https://github.com/matsstaff/stc1000p/blob/master/usermanual/usermanual.md

På USB-kontakt-delen er rekkefølgen ovenfra og nedover:
Kode:
DTR
RXD
TXD
5V
CTS
GND

Mens de to nederste på matsstaffs bilder er hhv

Kode:
GND
3V3

GND er jo grei, bortsett fra at den er på feil plass(?), men hva er CTS? jeg har lodda den løs foreløpig, siden jeg mistenkte at jeg ikke trengte den?

Nå får jeg jo ikke sett hva rekkefølgen på matsstaffs arduino mini pro er, men på min er det

Kode:
GRN
TX
RX
VCC
GND
BLK

Stemmer det at de jeg skal lodde sammen er disse?

Kode:
DTR + GND
TX + RXD
RX + TXD
VCC + 5V
GND + INGENTING (her var CTS på arduinoen)
BLK + GND
 
Sist redigert:
Du kan ikke bruke den der uten å finne en måte å regulere ned VCC til 3.3 V. tror jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Flashingen fungerer bare med 3.3v arduino. Ihvertfall slik jeg har forstått det. Ellers spiller det vel ikke så mye rolle hvilken type arduino-klone man bruker, så lenge man evt. justerer hvilke pins som brukes i programmet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ok, da tror jeg du har misforstått @n5k , hvis du scroller ned til "mini pro"-delen av brukermanualen her - https://github.com/matsstaff/stc1000p/blob/master/usermanual/usermanual.md så ser du at han definitivt kobler VCC til 5V og fjerner 3,3V-pin'en helt, så akkurat det punktet er jeg sikker på.

Men det er egentlig ikke det jeg lurer på, det jeg lurer på er de pinsa jeg ikke kan se på bildene til matsstaff, siden CP2102'en jeg fikk (som sannsynligvis/forhåpentligvis er samme som hans einar har fått) hadde en litt annen layout på pinsa sine enn den på bildene til matsstaff, men nå tok jeg sjansen på å lodde det sammen sånn jeg trodde det måtte være, og nå ser det ut til at jeg får kontakt med den, så da bør det vel være håp om at det skal funke.

Fant forresten på en mer kompakt og solid måte å lage den på enn den lange tynne du brukte @Hans Einar , her ligger CP2102 nederst, og i stedet for å legge arduinoen "på langs" med resetbutton "ned", så snudde jeg den "bakover", sånn at pinsene fremdeles får samme plassering, men arduinoen blir liggende "oppå" CP2102'en. Mulig det er litt mer knot hvis man vil plukke dem fra hverandre igjen da, men... det vil man jo ikke...

Her er arduinoen og cp2102'en, og hvordan jeg har lagt dem:

2015-01-06%2022.08.14.jpg


2015-01-06%2021.25.02.jpg


2015-01-06%2021.24.34.jpg
 
Sist redigert:
Aiaiai, sorry. Det er jeg som roter, haha. Jeg satte sammen en arduinobasert temperaturlogger som poster tempen ut på en server med wifi omtrent samtidig som jeg flashet STCen, og det var på det prosjektet man måtte bruke 3,3v. Hehe. Beklager igjen. Du har selvfølgelig helt rett :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg har bare brukt den minien en gang tror jeg, så husker ikke helt. Jeg bruker en vanlig arduino nå. Men mener å huske at jeg fant ut at et par pinner var endret plassering på i forhold til dem som Mats hadde bilde av.
 
Mye (sikkert dumme) spørsmål fra meg her nå... Men men, er første gang jeg rører en arduino, så det får gå.

Ang profiler, fant f.ex. denne saken som jeg tror du har lagt ut @Hans Einar , http://justfortesting.byethost12.com/STCHex/hex.html? men hvordan er det egentlig det fungerer med de "set" sakene øverst der, prøvde å finne noe info om det, men lurer på om jeg er for grønn til å forstå det helt enda.

Såvidt jeg kan se er det ingen "tradisjonell" lagerprofil der, så - hvis jeg f.ex. vil gjøre om pr2 til en tradisjonell lagerprofil, og pr3 til "hurtigbrygging av lager", må jeg da endre på de øverste innstillingene også for hvert setpoint, eller hvert program/profil, eller er disse felles for alle, og jeg kan bare endre temperatur og tid for hvert punkt i hver profil? begynner bare å lure litt pga de punktene som heter "st" og "dh" øverst der

og deretter, når jeg skal laste opp disse profilene til STC'en, da bytter jeg rett og slett ut HEX-koden dette genererer, med det samme "avsnittet" i programmet, så laster jeg det opp til arduinoen, og deretter til STC'en akkurat som da jeg først programmerte den, eller ...?
 
Oppskrift på livestream av temperatur kan jeg sende over så snart jeg kommer meg hjem. Send meg en PM og minn meg på det om det ikke kommer noe på en stund. Har elendig hukommelse... ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
noen så har undersøkt disse? http://bryggeland.no/temperatur-kontroller-stc-1000.html om det er mulig og flashe?

Hei
Vil bare starte med å takke alle som bidrar på forumet her, veldig mye bra info å finne for en nybegynner her.
Jeg har nettopp bestilt og mottatt STC-1000 bra Bryggeland. Hvorvidt den kan flashes eller ikke må nesten noen andre svare på, men på PCB står det følgende (får ikke lastet opp bilde nå):
S1000-Power_V1.1
2013.11.18
65*66.8*1.2

Den siste linjen er vel kanskje målene på selve PCB og dermed mindre interessant.

Bygde den in i en koblingsboks fra Claes med Wago klemmer, strekksvlastning og støpeskjeen på lokket.
Den fungerer sommaren det, men har ikke overvåker temperatursvinget så mye enda og har kun kjørt med tomt kjøleskap. Jeg bruker en 200w frostvakt som varmekilde.
 
Hvordan er det med Arduino og programmering? Vil man få til web-basert kontroll av temperatur? Kan man endre temperatur på nettet, eller kjører den kun forhåndsprogrammert program?
 
Hvordan er det med Arduino og programmering? Vil man få til web-basert kontroll av temperatur? Kan man endre temperatur på nettet, eller kjører den kun forhåndsprogrammert program?
Å programmere arduino var nesten enklere enn jeg satte pris på. web basert dongle med kringkasting av temperatur var enkelt, satte på et lite display jeg da med farger, så fint ut. mange eksempler på verdensveven hvordan det kan gjøres, Verd jobben, nei absolutt ikke hvis du tenker kost nytte og timelønn. Donglen tar kun imot post kommandoer hos meg på type seriell format, typ Old School altså. Men så har den også begrenset minne på seg den lille rakk'ern
 
Tilbake
Topp