Ok, da tror jeg du har misforstått
@n5k , hvis du scroller ned til "mini pro"-delen av brukermanualen her -
https://github.com/matsstaff/stc1000p/blob/master/usermanual/usermanual.md så ser du at han definitivt kobler VCC til 5V og fjerner 3,3V-pin'en helt, så akkurat det punktet er jeg sikker på.
Men det er egentlig ikke det jeg lurer på, det jeg lurer på er de pinsa jeg ikke kan se på bildene til matsstaff, siden CP2102'en jeg fikk (som sannsynligvis/forhåpentligvis er samme som hans einar har fått) hadde en litt annen layout på pinsa sine enn den på bildene til matsstaff, men nå tok jeg sjansen på å lodde det sammen sånn jeg trodde det måtte være, og nå ser det ut til at jeg får kontakt med den, så da bør det vel være håp om at det skal funke.
Fant forresten på en mer kompakt og solid måte å lage den på enn den lange tynne du brukte
@Hans Einar , her ligger CP2102 nederst, og i stedet for å legge arduinoen "på langs" med resetbutton "ned", så snudde jeg den "bakover", sånn at pinsene fremdeles får samme plassering, men arduinoen blir liggende "oppå" CP2102'en. Mulig det er litt mer knot hvis man vil plukke dem fra hverandre igjen da, men... det vil man jo ikke...
Her er arduinoen og cp2102'en, og hvordan jeg har lagt dem: