White Labs med ny gjær embalasje

Gleder meg til å teste de nye pakkene. Liker at gjæren blir dyrket fram i samme miljø som vi får dem i.

Kommer selvfølgelig til å savne rørene og ikke minst at jeg enda er 4783 rør igjen til at Chris White kommer på besøk.
 
ikke minst at jeg enda er 4783 rør igjen til at Chris White kommer på besøk.


Går nok fint:

Will you still reward your customer club members with prizes? If you are doing away with the old vials and labels, what will they redeem for swag?
Customers can continue to redeem the vial labels for prizes, and once we launch our PurePitch packaging, members of our customer club can redeem the empty PurePitch packages for prizes.
 
Hehe, ok, det ville jo gjøre det ganske mye enklere rent plassmessig... Lurer litt på hvor mye plass 5000 rør ville ta... :D
 
Synd, kommer til å savne de solide glassene. Eneste grunnen til at jeg har valgt WhiteLabs foran Wyeast ;)
Men bra for miljøet, så da skal en vel ikke klage.
 
Synes dette var gode nyheter, selv om jeg liker det eksklusive preget WL-rørene gir.
1. Det er enklere å helle fra en pose ned i erlenmeyerkolben,
2. Emballasjen er mer miljøvennlig,
3. Posene pakker bedre og veier mindre, og blir dermed rimeligere å transportere, så kanskje vi kan få rimeligere og/eller ferskere gjær.
 
Jeg liker rørene siden de ser litt kule ut ;)

Det som er greit med posene er at det ikke skummer over over slik det lett kan gjøre med rørene, sikkert litt enklere å helle i erlenmeyerkolben også. Det jeg ikke liker med posene er at det blir liggende litt gjær igjen i posen kontra rørene hvor jeg får mer eller mindre all gjær med. Kanskje posene blir billigere over dammen, men tviler på at dette er noe vi hjemmebryggere i norge kommer til å merke noe til, den lille gevinsten går nok heller over på kontoen til bryggebutikkene ;)
 
Fra whitelabs sidens FAQ:
"Will this new process/packaging change the cost of your products?
No, the cost of our yeast cultures will remain the same for domestic and international retailers and customers. However, the new technology should allow us to provide more consistency in our pricing for years to come."

Altså ingen prisreduksjon for noen...
 
Fint. Var innom vestbrygg.no og sjekket utløpsdatoen på gjæren, og løftet opp det tomme WLP007-røret som lå foran meg for å sammenligne. Dato Oct-04-10. Et fire år gammelt gjærrør, som kanskje har ligget i fire år på kontoret mitt, fordi jeg aldri kaster de fordømte tingene. De er jo så fine og eksklusive, liksom. Gode håndvåpen også, sikkert. Fire år, og jeg samler ikke engang på dem.
 
Fra whitelabs sidens FAQ:
"Will this new process/packaging change the cost of your products?
No, the cost of our yeast cultures will remain the same for domestic and international retailers and customers. However, the new technology should allow us to provide more consistency in our pricing for years to come."

Altså ingen prisreduksjon for noen...

Hehe, så overraskende. Kostnadene senkes, men prisene forblir på samme nivå ja, har vi hørt det før? Har noen hørt at noen har senket prisene til forbruker etter en kostnadsreduksjon?

Men slapp av, den nye teknologien gjør det mulig å holde den samme prisen i flere år framover. Vel, la oss vente og se...
 
Hehe, så overraskende. Kostnadene senkes, men prisene forblir på samme nivå ja, har vi hørt det før? Har noen hørt at noen har senket prisene til forbruker etter en kostnadsreduksjon?

Men slapp av, den nye teknologien gjør det mulig å holde den samme prisen i flere år framover. Vel, la oss vente og se...

De har sikkert invester masse tid og penger på å researche og anskaffe denne maskinen, men ellers, ja enig. Jeg er kynisk (realistisk) nok til å si at alle som spiller på at noe er bedre for miljøet, egentlig mener at det er litt kjipere for deg, kunden, men vi tjener litt mer i det lange løp.

Hoteller f.eks. "Hvis du ikke vil at vi skal vaske håndkleet ditt heng det opp, så sparer vi miljøet". De sparer litt miljø men mest penger.

De færreste som vil tjene penger tenker på miljøet.
 
Er det i de nye pakkene en annen holdbarhet på gjæren? Har akkurat bestillt meg en pakke wlp001 fra bryggselv som holdbarhet til slutten av januar. Når man da skal tenke 4 måneder tilbake i tid for å fylle inn på mrmalty blir jo ikke resultatet det samme som før siden den nye embalasjen kommer med bedre holdbarhet. Noen som har hørt noe om dette? Kan virke som tapet av gjær pr.mnd er lavere i den nye forpakningen.
 
Er det i de nye pakkene en annen holdbarhet på gjæren? Har akkurat bestillt meg en pakke wlp001 fra bryggselv som holdbarhet til slutten av januar. Når man da skal tenke 4 måneder tilbake i tid for å fylle inn på mrmalty blir jo ikke resultatet det samme som før siden den nye embalasjen kommer med bedre holdbarhet. Noen som har hørt noe om dette? Kan virke som tapet av gjær pr.mnd er lavere i den nye forpakningen.

Det er 6 mnd fra produksjon til best før dato, den har da 50% viability.
 
Tilbake
Topp