• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Selger Ultimate Sparge Arm

Kjipt å høre Miguel! Håper du kommer tilbake til oss etterhvert, du er virkelig en ressurs å ha her inne!! Hva skal du ha for den nye 50l kjelen? Trenger en HLT..
Mats Brekke

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
 
Hei Miguel,

Høres ut som du har hatt/har en lite trivelig høytid.

Ville bare takke for gode råd og mye delt kunnskap her på forumet, og samtidig ønske deg lykke til videre.
 
Ja ser jo det i ettertid.. Trodde det hadde noe med den 10g boilermaker. Går fort i svingene.. Hva skal du ha for den "ferdige" 50l HLT'en Miguel?

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
 
Hva tenker du deg for dette samlet ink frakt til 3731 skien ?

Godt modifisert 50l HLT med to små kinapumper, en til intern resirkulering og en til skylling. Temp leses av idag med pid på intern sløyfe.
Er det montert varme element på denne ?

Mottrykksfyller fra ali express (fungerer utmerket). Kappet minimalt til å ta bjørnunger.

Et litt dyrere (bare med en hundrelapp eller to) refraktometer fra aliexpress. Viser riktig mm det er mye humleoljer. Ikke alle viser riktig.
 
Da har jeg endelig fått en laptop mellom fingrene...

Jeg ser det har kommet tonnevis med innlegg i tråden og fått en hel haug med PM'er, så jeg må prøve å få oversikten.. Vil bare minne om at bud og slikt må komme i tråden ihht forumreglene. Har fått massevis med bud på PM.


Men, jeg har faktisk ombestemt meg litt. Jeg sa at jeg sannsynligvis ville komme tilbake med et kompaktsystem en annen gang, men siden jeg allerede har bitene så velger jeg å beholde noen av de. Hadde blitt for ille kastet hele hobbyen i dass..

Så, det jeg beholder (dessverre for noen) er følgende:

1x gjæringskjøleskap + lagringskjøleskapet.
HERMS'en
March-pumpa
Hydrometerne
Refraktometeret
CASO'en.
6L fatet
Regulatoren (6kg-flaska skal jeg fortsatt kvitte meg med).
02-oppsettet.
3L Erlenmeyer
PID'er og PT-100'er.
flaskevasker/skyllerne
og Mottrykksfylleren..
og muligens noe mer, det som står i førsteinnlegget nå er det jeg selger iallefall.

Så sorry til de som har lagt inn bud og hele den pakka der. Jeg var kanskje litt rask på avtrekkeren da jeg la ut alt, men der og da var det gjennomtenkt, heh. Det som gjorde at jeg ombestemte meg er all støtten jeg har fått både i tråden og på PM, så takk for et flott forum folkens :)

Jeg skal oppdatere første innlegget med litt mer oversikt og noen priser.
 
Sist redigert:
Hva tenker du deg for dette samlet ink frakt til 3731 skien ?

Godt modifisert 50l HLT med to små kinapumper, en til intern resirkulering og en til skylling. Temp leses av idag med pid på intern sløyfe.
Er det montert varme element på denne ?

Mottrykksfyller fra ali express (fungerer utmerket). Kappet minimalt til å ta bjørnunger.

Et litt dyrere (bare med en hundrelapp eller to) refraktometer fra aliexpress. Viser riktig mm det er mye humleoljer. Ikke alle viser riktig.

Nei det er ikke varmeelement i denne, den har stått på ei gammel kokeplate. Men kokeplata er onkelen til x'en sin så den skal han få tilbake..

Har trukket tilbake refraktometer og mottrykksfylleren.
 
Hehe, takk. Jeg glemte å svare deg ang regulatoren. Går bak til nesten basics med biab uten skylling. Men med hermsen, må bare finne noen sveisekyndige på nyåret.
 
Godt du tok til vettet. Det var enkelte ting jeg kunne tenkt meg selv men håpet du ombestemte deg og lot være å by. Om du ikke får gang på brygginga umiddelbart så er det mange andre som "kjemper" så forumet må du ikke glemme.
Ønsker deg et Godt Nyttår, mye bedre enn hvordan dette sluttet.
 
Godt du tok til vettet. Det var enkelte ting jeg kunne tenkt meg selv men håpet du ombestemte deg og lot være å by. Om du ikke får gang på brygginga umiddelbart så er det mange andre som "kjemper" så forumet må du ikke glemme.
Ønsker deg et Godt Nyttår, mye bedre enn hvordan dette sluttet.

Feirer bursdag med Paulaner i glasset og fotball på TV, så det ser ut til å ta seg opp før nyåret er omme faktisk, iallefall for en dag :)
 
Gratulerer med dagen :)

Fint å lese at du ikke skal kvitte deg med alt av utstyr :)

Synd forholdet røyk - men slikt skjer. Det kommer du deg oppreist igjennom!

Lykke til videre.
 
Leit å høre :-( har satt utrolig pris på din innsikt og kompetanse her på forumet. Jeg bor på Dal/eidsvoll, og brygger på Mogreina, er svært interessert i kjøleskapene dine og annet snacks . Kan selvsagt hente, både i dag og i morgen! Aktuelt å kjøpe skapene samlet.

Jeg har to fermentskap igjen. Det er en annen som er interessert og. De begynner på 500 pr stk, har fått bud på 750 men det var på PM så starter på 500 her i tråden.

At ikke enda flere har meldt sin interesse for disse er nesten mystisk. Går akkurat et 30L spann i de og stc1000+ sitter i døra. Selvmekk men har aldri begynt å brenne. Hoho. Alt er med wago og skapene er ryddige. Eneste kablene som henger er de til varmebelte og sensor. Resten går via femleder + 1 på innsiden av døra
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp