SS BrewTech Kjeler fra Scandinavianbrew.no (erfaring)

Krystallsoda fra dagligvaren er garantert bra nok. Ellers kan du gå på en malingbutikk eller god jernvare og spørre etter TSP. Brukes blant annet til å fjerne graffiti.
 
Nokså drøy pris, nesten 2000,- med frakt og mva for en falskbunn til 15G.
Den høye dollarkursen ødelegger for oss bryggere :(
Ja, jeg vet det er dyrt med ting fra over dammen.
Men selv med kjele og falskbunn kommer du bedre ut enn det samme fra blikkmann
 
Nokså drøy pris, nesten 2000,- med frakt og mva for en falskbunn til 15G.
Den høye dollarkursen ødelegger for oss bryggere :(

Vist det er ønskelig, så kan jeg sjekke om jeg kan få laget falsk bunn på verkstedet hos oss, vannskjært og eventuelt polering.
Jeg har ikke behov for falsk bunn selv, for jeg skal meske i en annen kjele. Men er jo selvfølgelig villig til å hjelpe med-bryggere.

Når det kommer til vasking av kjelen, så blir det krystallsoda for min del. Ingen som rekker å få levert noe av de mer spesielle vaskemilddelene i tide for brygging til meg, så da får jeg gå for det enkle, og håpe det funker. Har til og med sjekket gjennom Tools og tess, og de var heilt blanke.
 
Vist det er ønskelig, så kan jeg sjekke om jeg kan få laget falsk bunn på verkstedet hos oss, vannskjært og eventuelt polering.

Gjerne det. Hvis du kan undersøke om dere kan gjøre det og i tilfelle til hvilken pris ville det vært supert.
Jeg trenger en på 40 cm i diameter, kan lage en enkel løsning selv med bein, så det er bare selve plata jeg har bruk for.

Ellers har jeg sett på Blichmann sine falskbunner, de kan faktisk kjøpes for under 1000 kroner i denne størrelsen, som er en ok pris.
 
Gjerne det. Hvis du kan undersøke om dere kan gjøre det og i tilfelle til hvilken pris ville det vært supert.
Jeg trenger en på 40 cm i diameter, kan lage en enkel løsning selv med bein, så det er bare selve plata jeg har bruk for.

Ellers har jeg sett på Blichmann sine falskbunner, de kan faktisk kjøpes for under 1000 kroner i denne størrelsen, som er en ok pris.

Blichmann sine bunner er vel heilt flate, og så rett og slett skjært ut hull, som så er sveiset på igjen, det er en kostbar metode.
Enkleste måten å lage det på, er vel å ta 1-2 mm plate skjære de runde, og så lage kutt over heile platen, dette blir da gjort med vann så kuttene kan være så store som ønsket, og kan da i tillegg lage hull til gjennomføring av slange samtidig.
Må bare vite størrelsen på kutten, og størrelse på gjennomføring's hullet. så skal jeg sjekke en pris i SS316 til deg, vi har ikke 304 på lager.
 
Ja, Blichmann sine bunner er spesielle, så det er litt rart at de er så 'billige'.
Hvordan åpningene i platen bør være har jeg ikke oversikt over, men kanskje andre vet optimal størrelse?
Det samme gjelder åpning til dip-tube, hva er standard hullstørrelse?
 
Ja, Blichmann sine bunner er spesielle, så det er litt rart at de er så 'billige'.
Hvordan åpningene i platen bør være har jeg ikke oversikt over, men kanskje andre vet optimal størrelse?
Det samme gjelder åpning til dip-tube, hva er standard hullstørrelse?
Passer blickmann sin falskbunn i en ss brewtech kjele kanskje?
 
Noen som vet hvor man får tak i tsp i Norge? Var en tur på byggmix idag, men kan jo lese seg grønn på pakningen uten å ha blitt noe klokere
 
Endte opp med graffiti rens, husker ikke helt produsent. Den var biologisk nedbrytbar, og hadde en halveringstid på 2-3 dager eller noe sant.. hadde litt panikk for hele greia, så ble 5 pbw vasker med spyling mellom hver gang å 48 timer med starsan etter det igjen. Har iallefall ikke kjent noe oljesmak eller grafittismak i ettertid
 
Kjøpte på byggmax, men regner med de har det på de fleste steder har maling blir solgt.. synd at bryggebutikkene ikke har tsp når de selger utstyr hvor det blir anbefalt å bruke tsp
 
Krystallsoda fra dagligvaren er garantert bra nok. Ellers kan du gå på en malingbutikk eller god jernvare og spørre etter TSP. Brukes blant annet til å fjerne graffiti.

Jepp. Brukte vanlig oppvaskmaskinmiddel. Kan vanskelig tenke meg at det ikke har gått greit. Kjelen blei i alle fall rein, og rustfritt stål tåler selvfølgelig maskinoppvaskmiddel.
 
Tilbake
Topp