Oppgradering av sirkulasjon BB30

Hvor mange grader viser termometeret i toppen av røret ved mesking?
Mer enn det du måler i mesken?
Det ser bra ut:)
 
Hvor mange grader viser termometeret i toppen av røret ved mesking?
Mer enn det du måler i mesken?
Det ser bra ut:)
Det termometeret viser litt feil, så jeg har bare styrt effekten ut ifra tempen jeg har målt med eksternt termometer. Kommer til å erstatte den med en PT-100 føler og PID iløpet av noen uker. Kan komme tilbake med temperaturforskjell da.
 
Jeg eier enda ikke en BB30, men er nært forestående(selv om jeg ikke vet om det blir automatic eller ikke).
Men dette setupet så jo helt overlegent ut.

@gle1

Så jeg må bare spørre om 2 ting:
- Er det så enkelt som det ser ut som og bytte ut ventilen med en slik t-kobling og koble oppover? - Glem dette, fant det ut i annen tråd.
- Hvordan termometer er det som er installert på toppen?

Bare glem alt, var jo rimelig åpenbart når jeg kom litt lenger ut i BB-forumet.
 
Sist redigert:
Jeg eier enda ikke en BB30, men er nært forestående(selv om jeg ikke vet om det blir automatic eller ikke).
Men dette setupet så jo helt overlegent ut.

@gle1

Så jeg må bare spørre om 2 ting:
- Er det så enkelt som det ser ut som og bytte ut ventilen med en slik t-kobling og koble oppover? - Glem dette, fant det ut i annen tråd.
- Hvordan termometer er det som er installert på toppen?

Bare glem alt, var jo rimelig åpenbart når jeg kom litt lenger ut i BB-forumet.
Så greit at du finner utav dine egne spørsmål :p Jeg angrer litt på at jeg ikke satte inn en kuleventil før pumpa, når den går tett med humle. Men fikk det ikke til slik jeg ville dersom det skulle bli aktuelt. Termometeret var egentlig aldri i bruk, men heller for å blokkere åpningen :) Justerte temp manuelt med å måle i mesken og i vørteren som kom ut.
 
Noen som har en bedre løsning enn et T-led til å spre mesken over kornsengen? Vil tro at en slags dusj effekt vil være å foretrekke, men mulig den fort vil gå tett...
 
Vurderer å oppgradere min egen bb30 og dette oppsettet virker veldig fint! Har du lyst til å oppdatere litt på hvordan det har vært i bruk det siste året? Har du oppgradert med PID i mellomtiden?
 
Ser at Bryggeland ikkje lenger selger silbunnen som det er linka til. Har nokon kjøpt silbunn frå andre nettsider/produsenter? Evt kva er nøyaktig diameter på den silbunnen som er kjøpt?

Så til dagens kanskje dumme spørsmål, korleis fester ein gjengestanga i botnen av mesketønna? :)
 
Vurderer å oppgradere min egen bb30 og dette oppsettet virker veldig fint! Har du lyst til å oppdatere litt på hvordan det har vært i bruk det siste året? Har du oppgradert med PID i mellomtiden?
Jeg oppgraderte til PID rett etter jeg la ut innlegget. Det har fungert bra. Har hatt en del problemer med pumpa, så sirkulasjonen har stoppet litt for ofte, og da har temperaturmålingene blitt litt jo-jo.

Ser at Bryggeland ikkje lenger selger silbunnen som det er linka til. Har nokon kjøpt silbunn frå andre nettsider/produsenter? Evt kva er nøyaktig diameter på den silbunnen som er kjøpt?

Så til dagens kanskje dumme spørsmål, korleis fester ein gjengestanga i botnen av mesketønna? :)
Boret et hull i bunnen, med muttere og skiver på begge sider av bunnen.
 
Tilbake
Topp