Alle brewdog oppskrifter frigitt

Stusser på Black Tokyo Horizon, som har en prosent på 17;2. Her er maltet

Hvordan er det mulig å få til..? Er det ikke ALTFOR lite malt til 20 liter for å få så høyt?

Står nede på samme side : Brewers tip `Extend mash time / boil for longer`
Ser også at 65 deg / 120 min mash schedule er uvanlig langt
 
Uansett: Med den maltmengden og 100% meskeeffektivitet når man ikke den OG'en dersom man har 25 liter før kok.
 
Men mangler fortsatt en del, f.eks. rabarbra- og peppertilsetninger i B-sides - Rhubarb Saison
som jeg har veeeeldig lyst til å brygge...

Virker som keg-oppskriftene mangler tilsetninger, også Peach Therapy. :(
 
Prøvde å brygge Electric India igår. La inn oppskriften i beersmith. Måtte opp 0.4 kg i basemalt for å nå rett OG, 1,047. Men etter kok viste det seg å da komme på 1,054. Brukte en blanding av Floor malted pils og pale, istedenfor extra pale.. Kan det ha så mye å si? Brygger med GrainFather, og Beersmith har vist seg å stemme før.
IBU stemte heller ikke (kun 2.5 g humle på 60min?) så måtte øke de tidlige humletilsetningene litt.
Har også lest at dette ølet skal være brygget med appelsinskall, men stod ikke noe om det i oppskriften. Brukte pepper og honning, men droppet koriander. Og hadde Imperal Yeast Napoleon XD i full gang etter 12 timer :) Veldig spent :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg tenkte jeg skulle forsøke meg på en White IPA, Brewdog sin #94 White Noise og er litt bortskjemt med Brygselv sine oppskriver hvor all tid står, hvor lenge mesking, koking når tørrhumle osv.

I Brewdog sin står det ikke hvor lenge det skal kokes, noen som vet hvor man finner slikt??
 
OK, mange takk @Stian Andreassen (skjønte ikke hva du mente med "gristen, autokorrektfeil?) :)

Som en ærlig newbie, så ser jeg at de overgjæret ølsettene jeg har brygget (Juleøl og American IPA - Gahr edition), så har begge koketider vært på 90 minutter (eller tiden den treffer riktig OG). Pilsner er undergjæret... og har minuttene slik sett noen av sånn avhengighet eller betydning?

Brewdog sine, som #94 er overgjæret øl?
 
Grist = maltsammensetning.

Er du usikker, så er det safere å kjøre 90 enn 60. Men 90 er kun «påkrevd» for Pilsnermalt, pga DMS. Noen kjører 90 for sikkerhets skyld.
 
:), jeg lærer... så bra.. takk!.
DMS et nytt begrep and STF (Seach The Forum).

Men en siste ting....pilsnermalt, jeg fant en oversikt her på forum, grei forklaring men fant ikke direkte kobling til hva det er"pilsnermalt", men jeg ser på oppskrifen #94 til Brewdog, den inneholder: Extra Pale - Spring Blend, Wheat, Munich og Oats, #94 er en en blanding av IPA og Hveteøl, altså ingen "pilsnertype", hva sier innholdet av denne malten ? Eller for å spørre på en annen måte, hvordan ser jeg/finner jeg ut hva som er "pilsnermalt"?
Mulig jeg er litt treg på en fredagskveld, så ha meg unnskyldt..:)

Learning by doing....
 
Står det ikke spesifikt "pils" i maltblandingen er det trolig ikke det,
men en vanlig palemalt
 
Pale 2-row er vel pils på "amerikansk" …?

Ikke helt, tror jeg. Gordon Strong har i Modern Homebrew Recipes en gjennomgang av malttyper og mulige erstatninger for dem, og skriver der om torader'n: "This is fairly neutral stuff, so it's hard to substitute. ... If I had to substitute for it, I'd go with the most neutral pale ale malt I had and cut it 50-50 with Pilsner malt. The problem is that both of these malts have distinctive flavor, so that your goal is to avoid a base flavor that tastes strongly of either pale ale malt or Pilsner malt."

Amerikansk torader trenger ikke 90 minutter, heller.

Er det mulig å få tak i dette i Norge - og om ikke, hva kommer nærmest? Finnes det noen pale malt fra noe sted som kan ligne? Noe sier meg at det er vanskelig å brygge en autentisk cream ale med europeisk malt, og akkurat det skulle jeg gjerne prøvd.
 
Ikke helt, tror jeg. Gordon Strong har i Modern Homebrew Recipes en gjennomgang av malttyper og mulige erstatninger for dem, og skriver der om torader'n: "This is fairly neutral stuff, so it's hard to substitute. ... If I had to substitute for it, I'd go with the most neutral pale ale malt I had and cut it 50-50 with Pilsner malt. The problem is that both of these malts have distinctive flavor, so that your goal is to avoid a base flavor that tastes strongly of either pale ale malt or Pilsner malt."

Amerikansk torader trenger ikke 90 minutter, heller.
Takk, fin avklaring fra GS. Jeg bruker denne tabellen når jeg skal finne erstatninger, og der er 2-row likestilt med Pils. Men da skal jeg fra nå av kjøre 50/50 med Pils og Pale Ale – evt Extra Pale hvis MLHBS har inne.
 
Takk, fin avklaring fra GS. Jeg bruker denne tabellen når jeg skal finne erstatninger, og der er 2-row likestilt med Pils. Men da skal jeg fra nå av kjøre 50/50 med Pils og Pale Ale – evt Extra Pale hvis MLHBS har inne.

My Local Home Brew Shop?:p Hva med "pusher'n min";)?

Jeg ville tro "Extra pale" er det beste alternativet. Crisp har en, vet jeg. Men det hadde vært ok å høre om noen har erfaringer med disse - og kan si noe om hvor "nøytrale" de er.
 
Tilbake
Topp