Så en APA der også med totalt rundt 5-6 g humle.. Er vel sikkert en del flere feil
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Stusser på Black Tokyo Horizon, som har en prosent på 17;2. Her er maltet
Hvordan er det mulig å få til..? Er det ikke ALTFOR lite malt til 20 liter for å få så høyt?
Tommelfingerregel er vel at hvis gristen innholder Pilsner skal det kokes 90 min. Hvis ikke holder det med 60.I Brewdog sin står det ikke hvor lenge det skal kokes, noen som vet hvor man finner slikt??
Pale 2-row er vel pils på "amerikansk" …?
Takk, fin avklaring fra GS. Jeg bruker denne tabellen når jeg skal finne erstatninger, og der er 2-row likestilt med Pils. Men da skal jeg fra nå av kjøre 50/50 med Pils og Pale Ale – evt Extra Pale hvis MLHBS har inne.Ikke helt, tror jeg. Gordon Strong har i Modern Homebrew Recipes en gjennomgang av malttyper og mulige erstatninger for dem, og skriver der om torader'n: "This is fairly neutral stuff, so it's hard to substitute. ... If I had to substitute for it, I'd go with the most neutral pale ale malt I had and cut it 50-50 with Pilsner malt. The problem is that both of these malts have distinctive flavor, so that your goal is to avoid a base flavor that tastes strongly of either pale ale malt or Pilsner malt."
Amerikansk torader trenger ikke 90 minutter, heller.
Takk, fin avklaring fra GS. Jeg bruker denne tabellen når jeg skal finne erstatninger, og der er 2-row likestilt med Pils. Men da skal jeg fra nå av kjøre 50/50 med Pils og Pale Ale – evt Extra Pale hvis MLHBS har inne.