Grums innside glass ved ferdig karbonering

KES

 
Hei

Vår aller første batch er ferdig karbonert. Oppdaget da at det har lagt seg noen partikler oppover innsiden av glasset. Er dette normalt? Er så redd for bakterieflora:)
Prøvde å legge til et bilde.
 

Vedlegg

  • IMG_3220.JPG
    IMG_3220.JPG
    76,7 KB · Sett: 90
Den så faktisk litt snodig ut. Dette er kanskje et dumt spørsmål, men har flaskene liggi eller stått?

Ellers er det jo helt vanlig med litt bunnfall. Sett den kaldt etter ferdig karbonering så vil det legge seg pent på bunnen.
 
Flaskene har stått ved karbonering. Det er en IPA. Det er ikke ekstrakt, men den ble tørrhumlet med 50g cascade.
Har satt den kaldt nå. Får håpe det faller til bunn ja:)
 
Har selv hatt trub og humlerester på IPA jeg synes ligner på dette. Altså ingen infeksjon. Er dette en infeksjon så er det så tydelig at jekker du ei flaske så lukter/smaker det fis og sur edder og galle på et nivå som gjør at du skjønner det et noe riv ruskende galt...er dette infeksjon er den nemlig realt alvorlig.. (kraftig)

Tipper det må stå kaldt for å feste seg litt.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Skjønner.Det høres betryggende ut:)
Hvor lenge vil du anbefale en slik øl å stå kaldt før den er klar?
 
Skjønner.Det høres betryggende ut:)
Hvor lenge vil du anbefale en slik øl å stå kaldt før den er klar?
Tja, hvor mye veier en fisk? IPA jeg brygger er knall etter en måned, på topp rundt seks uker. Men det er jo veldig subjektivt. :)
 
Jeg har lenge bare skylt flaskene med varmt vann etter bruk og begynte etterhvert å få lignende prikker med gjær på sidene av flaska.
Etter jeg begynte med flaskebørste montert på drill forsvant det.
 
Tilbake
Topp