Ikke på nett, men denne innretningen gjør selv de fulleste gjæringskar flyttbare på glatt gulv. I tillegg beskytter den gulvet mot den karakteristiske ringen som kan oppstå på gulvet under der gjæringskaret har stått.
Dette er ikke direkte et varp, men whiteboardet koster bare 49 kroner på Clas Ohlson.
Uansett, fikk denne ideen for lenge siden, men har bare glemt det, var innom CO for å handle noen skruer i går og så fikk jeg øye på denne.
Så stor er den, magnetisk bakside så det er bare å slenge den opp på kjøleskapene. Holder til tusj og. Tidligere så skrev jeg ned dato og OG på en tape-bit som jeg klistret på skapet, men dette er mye hendigere, og har plass til mer info. Skriveflaten er ikke akkurat høykvalitets, som dere ser, men jeg skal iallefall handle tre til ved anledning.
Vet ikke om disse er nevnt tidligere, men man får en helt OK magnetrører til 290 NOK inkl. frakt på ebay. Kjøpte en da min gamle tok kvelden – fungerer utmerket opp til 3 liter i hvert fall.
Som en heads up så blir det mye tryngre for den å dra 5L vørter + gjær.
Har rører selv som jeg først testet med vann, null problem, men når jeg testet den litt bedre, med vørter, så slet den litt, og med gjær i tillegg så var det ikke godt nok syntes jeg. Jeg degraderte den fra en opprinnelig 5L rører til en 3 liter rører etter å ha testet litt mer. Så det spørs hvor mye kraft, både i motor og magnet den har til overs ifht en "vann-test".
Lagere kjører jeg glatt 5L i 5L faktisk. Det spørs litt på utforming av kolben dog, hvor mye plass det er over 5L-merket. Men hos meg går det heldigvis fint.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.