Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Lagere kjører jeg glatt 5L i 5L faktisk. Det spørs litt på utforming av kolben dog, hvor mye plass det er over 5L-merket. Men hos meg går det heldigvis fint.
 
Dette er ikke direkte et varp, men whiteboardet koster bare 49 kroner på Clas Ohlson.

Uansett, fikk denne ideen for lenge siden, men har bare glemt det, var innom CO for å handle noen skruer i går og så fikk jeg øye på denne.

Så stor er den, magnetisk bakside så det er bare å slenge den opp på kjøleskapene. Holder til tusj og. Tidligere så skrev jeg ned dato og OG på en tape-bit som jeg klistret på skapet, men dette er mye hendigere, og har plass til mer info. Skriveflaten er ikke akkurat høykvalitets, som dere ser, men jeg skal iallefall handle tre til ved anledning.

Vis vedlegget 33496

Et varp er å bare kjøpe tusjen og skrive rett på døren ;)
 
Jeg bruker trykkoker til å sterilisere lab-glass som jeg oppbevarer gjær i.
Dette er en av de bedre trykkokerne på det norske markedet slik jeg har forstått det, jeg er veldig fornøyd med den.
Størrelsen gjør at den tar lab-glass på opptil 1 liter.

Prisen her på 1.729,- er lav. Normal pris er rundt 2.500,-
https://www.prisjakt.no/product.php?p=339465
 
Det er forskjell på å sterilisere og sanitere. Star-san f.eks saniterer. Sterilisere er på en måte det øverste nivået for å drepe bugs og ting, sanitere er nivået under.
 
Sier dere nå at vanlig koking ikke er trygt? Trodde at pasteurisering skjedde på 80c eller over.
Det er grader av alt. Pasteurisert og Sterilt er ikke det samme. Om man bygger opp gjær fra slanter. Så er sterilitet i startfasen viktig

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
Tilbake
Topp