Prudas yeast

hansbt

Norbrygg-medlem
I dag ble boka "Brygg mer, ølbrygging for viderekommenende" innkjøpt.
Der omtales en gjær kalt IES2609 fra Prudas yeast labratories, oppdaget i Trøndelag på 1980-tallet.
Søkt på forumet og nettet ellers uten å finne noe.
Noen som veit noe?
 
I dag ble boka "Brygg mer, ølbrygging for viderekommenende" inngjøpt.
Der omtales en gjær kalt IES2609 fra Prudas yeast labratories, oppdaget i Trøndelag på 1980-tallet.
Søkt på forumet og nettet ellers uten å finne noe.
Noen som veit noe?
Høres ut som noen med god musikksmak har hatt en finger med i spillet her. Fikk lyst til å lage en øl med navn painkiller på den gjæren med en gang jeg... spent på om noen vet noe om dette.
 
Fremdeles ingen som vet noe mer om denne gjæren?
Ditt spørsmål ble tatt opp tidligere, men jeg husker ikke hvor jeg leste det. Mulig det var på en facebookgruppe om Kveik eller generell ølbrygging. Gjæren finnes faktisk ikke. Lars Marius Garshol tok saken og sjekket med forfatterne. Det nevnte funnet og navnet var et oppdiktet eksempel. Husker jeg ikke feil var initialene IES (forfatter Ingrid Elisabeth Skistad) og tallet var fødselsdagen hennes.

Jeg var også spent på et slikt funn, men det var rett og slett "fake news" :D
 
Ditt spørsmål ble tatt opp tidligere, men jeg husker ikke hvor jeg leste det. Mulig det var på en facebookgruppe om Kveik eller generell ølbrygging. Gjæren finnes faktisk ikke. Lars Marius Garshol tok saken og sjekket med forfatterne. Det nevnte funnet og navnet var et oppdiktet eksempel. Husker jeg ikke feil var initialene IES (forfatter Ingrid Elisabeth Skistad) og tallet var fødselsdagen hennes.

Jeg var også spent på et slikt funn, men det var rett og slett "fake news" :D
He he. Og jeg som begynte å legge planer tvert jeg leste om den.
 
Tilbake
Topp