Barteølfestival 2018 - earlybird

@Miguel og @Staro, nå har jeg et par "avleggere" klare til dere. (Sier ifra her, slik at @Finn Berger får vite at han ikke trenger å sende til Miguel.)

La oss følge opp på PM.

Det var jo snilt av deg, da:). Jeg legger ut en forespørsel her når jeg dyrker opp min, så kan andre melde sin interesse. Men da drøyer jeg kanskje litt, til det blir tid for å brygge en liten batch med øl til treffet.
 
Omsider fått kastet meg rundt selv og skal sette startere i dag. Har ikke bestemt meg helt for oppskrift enda. Bildet er fra fra vaskingen som går nå. Takk til @Jørgen O for gjæren.
 

Vedlegg

  • IMG_3353.JPG
    IMG_3353.JPG
    216,4 KB · Sett: 69
Jeg hadde med meg pils og festbier på bartegjær i familielag nå, og det gikk ned. Jeg prøvde å forklare folk at det egentlig ikke var særlig godt, men vant ikke gehør:confused:. Så helt udrikkelig ble det visst ikke. (Men jeg drikker ikke så gjerne de der sjøl. Det var bare litt tynt med øl nå.)

Jeg har satt kellerbier, vienna, altbier og altså pils og festbier på denne gjæren nå, og kellerbieren og altbieren har vært de beste, med kellerbieren nokså klart på topp. For meg ser det ut til at det klassiske dahlspilspreget slår kraftig gjennom på lysere øl - og det er ærlig talt ikke noe videre godt.

Men @Jørgen O har brygget en veldig god pils på den, så jeg skal være forsiktig med å dømme eventuelle forsøk nord og ned på forhånd.
Godt at ikke alle går på usmak kurs å lærer å ikke like øl med smak!
 
@Einar Michelsen siden det er lenge til Juni vil jeg gjerne legge inne et ønske om at det arrangeres nærmere midten heller enn slutten av juni da jeg drar til Kina en tur rundt st.hans. Utrolig hva man gjør for billige hurtigkoblinger.
 
Sist redigert:
Da er tid og sted for Barteølfestivalen 2018 fastlagt.

Festivalen avholdes fredag 8. juni - søndag 10. juni (hjemreise).

Stedet for festivalen er Norbryggs feriekoloni på Bjerkø på Nøtterøy. https://maps.apple.com/?address=313...ZTUAxEAAAAAbuJEA50g4WAF+ZTUBBEAAAAAbuJEA=&t=m

e323baea87bd3bee07427e43cace0d51.jpg
 
Så skal det snart brygges trønderøl. Har fundert mye, og har kommet opp med "Rød trønder":

OG 1.050. Meske på 63 og 72. IBU rundt 30.

Malt til tre kasser bjørnunger
3.0 kg pilsnermalt
2.0 kg lyst münchner
0.2 kg Pale Crystal
0,2 kg Roasted Barley
0,1 kg Caraaroma
Humle
?????????????? (Tysk? Engelsk? ? )
edit:
30 gr Magnum 10% @ 60
30 gr Spalter 5% @ 8
30 gr Spalter 5% @ 3
Gjær
E.C.Dahls lagergjær

Har dyrket meg en solid starter, så hvis noen trenger gjær, kan jeg sende.
 
Sist redigert:
Hele denne festivalen har gått meg litt hus forbi. Jeg trodde oppriktig det var noe som foregikk i Trøndelag. Nå ser jeg at det er adskillig nærmere. Hva skjer? Hva er kriteriene for deltakelse? Jeg synes det hadde vært veldig hyggelig å kunne prate øl en helg med likesinnede og delta i relaterte aktiviteter.
 
Åhoy! Jeg er jo på utkikk etter Dahls-gjær nå. Er det mulig å få kjøpt et rør fra noen her? Betaler selvfølgelig både for postgang, kostnader og merarbeid. :)
 
Åhoy! Jeg er jo på utkikk etter Dahls-gjær nå. Er det mulig å få kjøpt et rør fra noen her? Betaler selvfølgelig både for postgang, kostnader og merarbeid. :)
Jeg har Dahls gjær, men den er opptatt i 3-4 uker med å lage julebokk.
 
Jasså, så dere trodde jeg hadde glemt dette?

Nå er det tre uker igjen, og muligens «time to get organized».

Send en mail til emi@opak.no dersom du har lyst til å være med. Skriv om du kommer fredag eller lørdag, og ca klokkeslett. Vi skal være på en øy,
9183363878ca21600819de2cd9a1cf0b.jpg

og du parkerer bilen her: Arås bryggehttps://maps.apple.com/?address=Ar%C3%A5s%20brygge,%203138%20Skallestad,%20Norge&ll=59.197934,10.453635&q=Ar%C3%A5s%20brygge&_ext=EiQptqTwtMKYTUAx+kOjLcXjJEA5NHoWEemZTUBBMkOliMDsJEA%3D&t=m

Kommer du med tog er det mulig at vi henter deg med båt i Tønsberg. Kommer du med fly er Sandefjord lufthavn det nærmeste. (medmindre du er i besittelse av et privatfly, da kan du lande på Jarlsberg like utenfor Tønsberg)

«There are no rules», men det er gøy om du har med «Barteøl». (hvis du er proffbrygger eller whiskyimportør kan du ta med deg så mye du vil). (NB! ta med med G-kobling. Jeg har kun Cornelius)

CO2 og tappeanlegg etc. er endel av det faste inventaret på hytten.

Resten av praktisk info tar jeg på mail,men badetøy er obligatorisk. (jeg badet i går på 17. mai)
 
Jasså, så dere trodde jeg hadde glemt dette?

Nå er det tre uker igjen, og muligens «time to get organized».

Send en mail til emi@opak.no dersom du har lyst til å være med. Skriv om du kommer fredag eller lørdag, og ca klokkeslett. Vi skal være på en øy,
9183363878ca21600819de2cd9a1cf0b.jpg

og du parkerer bilen her: Arås bryggehttps://maps.apple.com/?address=Ar%C3%A5s%20brygge,%203138%20Skallestad,%20Norge&ll=59.197934,10.453635&q=Ar%C3%A5s%20brygge&_ext=EiQptqTwtMKYTUAx+kOjLcXjJEA5NHoWEemZTUBBMkOliMDsJEA%3D&t=m

Kommer du med tog er det mulig at vi henter deg med båt i Tønsberg. Kommer du med fly er Sandefjord lufthavn det nærmeste. (medmindre du er i besittelse av et privatfly, da kan du lande på Jarlsberg like utenfor Tønsberg)

«There are no rules», men det er gøy om du har med «Barteøl». (hvis du er proffbrygger eller whiskyimportør kan du ta med deg så mye du vil). (NB! ta med med G-kobling. Jeg har kun Cornelius)

CO2 og tappeanlegg etc. er endel av det faste inventaret på hytten.

Resten av praktisk info tar jeg på mail,men badetøy er obligatorisk. (jeg badet i går på 17. mai)

Sorry off-topic. Er det der huset ditt?
 
Tilbake
Topp