Barteølfestival 2018 - earlybird

Ferdighus fra Strømmen Trevarefabrikk. Bygget i 1917. Jeg kommer til å ringe deg for en motivasjonsprat, selvom du ikke liker å love noe. Som nevnt i et tidligere innlegg er «Birger Eriksen» egen klasse på festivalen.

Vi sees på Nøtterøy!

Haha, den tok jeg ikke, du skal ringe meg for en motivasjonsprat? Og, tiden har flydd fra meg. Jeg har uansett ikke anledning til å "stikke innom", men jeg sa jeg skulle brygge og sende, så ville iallefall min ånd vært der, men jeg har enda ikke klart å lage starter på Dahlen-gjæren.. Vært tom for DME og det der jobb-dillet sluker jo tid.
 
Dette hadde vært kjempemessig å være med på, men
1) Jeg er booket bort denne helgen og
2) Jeg har aldri brukt Dahlsgjær, selv om jeg i 5 år hadde et aktivt forhold til resultatet som Trondheimstudent.

Når jeg ser hvem som planlegger å komme, så blir man jo nesten starstruck. Her er jo mange av dette forumets mest aktive og ikke minst mest erfarne bryggere. Jeg får satse på at i år ikke er siste sjanse, og at jeg evt. får lov til å være med ved en senere anledning.

PS. Noen som kan sende meg litt Dahlsgjær? Gjerne litt utpå høstparten når kjelleren er på vei mot undergjæringstemp...
 
Dette hadde vært kjempemessig å være med på, men
1) Jeg er booket bort denne helgen og
2) Jeg har aldri brukt Dahlsgjær, selv om jeg i 5 år hadde et aktivt forhold til resultatet som Trondheimstudent.

Når jeg ser hvem som planlegger å komme, så blir man jo nesten starstruck. Her er jo mange av dette forumets mest aktive og ikke minst mest erfarne bryggere. Jeg får satse på at i år ikke er siste sjanse, og at jeg evt. får lov til å være med ved en senere anledning.

PS. Noen som kan sende meg litt Dahlsgjær? Gjerne litt utpå høstparten når kjelleren er på vei mot undergjæringstemp...

Jeg kan sende iallefall. Skulle jo startet denne i forrige uke men det rant ut i sanden. Har en god brukerdose jeg fikk av en her inne (sorry hjerneteppe!) for en god tid siden, men den ser fortsatt bra ut i glasset. Veldig bra av vedkommende. (sorry igjen, hjerneteppe)
 
Supert, @Miguel . Bare å sende. I verste fall dyrker jeg opp en starter og fryser ned gjæren fram til høsten.

Jeg kan vippse utgiftene dine.
 
Har brygget barteøl type mørkt og lett. Tar med noe bokser hjemme brygg type IPA. Tar også med badeshorts type blå.
Men jeg eier ikke bil eller båt. Noen jeg kan sitte på med?

Sent fra min XT1650 via Tapatalk
 
Jeg kommer så klart, men jeg får sende epost også. Når og hvor må vi nesten komme tilbake til når jeg finner ut av eventuell samkjøring.

Og jeg har gjær om noen vil ha i Oslo. Orker ikke sende i posten, og det er ingen andre enn @Miguel jeg leverer til hjemme på døra. ;)
 
Sist redigert:
Om det er flere som har en brukerdose å avse er det bare å sende en PM. Jeg når ingen festival i år, men har jo bart og er på Nøtterøy titt og ofte.
 
Om det er flere som har en brukerdose å avse er det bare å sende en PM. Jeg når ingen festival i år, men har jo bart og er på Nøtterøy titt og ofte.

Kan splitte starteren min i tre. Dere må uansett bumpe tallet, så hvis det er 100mrd eller 50 mrd har lite å si.
 
Kan splitte starteren min i tre. Dere må uansett bumpe tallet, så hvis det er 100mrd eller 50 mrd har lite å si.

Det stresser ikke meg. Jeg dyrker som fra 0 uansett.
Men jeg trenger meg ikke på om det er kamp om gjæren. Om du eller andre Jar en slump blir jeg glad og splitter den neste tyskeren min.
 
Jeg kommer, medbringende rødt og svart barteøl på flaske, og sikkert litt annet også.

Drar på fredag, med bil, men er foreløpig litt usikker på tidspunkt og reiserute. Men å kjøre om Oslo, er nok i usmarteste laget.

@Knut-Erik Hvis tidspunkt klaffer, kan du jo ta tog til Lunner, og kjøre med meg:).
 
Jeg kommer, medbringende rødt og svart barteøl på flaske, og sikkert litt annet også.

Drar på fredag, med bil, men er foreløpig litt usikker på tidspunkt og reiserute. Men å kjøre om Oslo, er nok i usmarteste laget.

@Knut-Erik Hvis tidspunkt klaffer, kan du jo ta tog til Lunner, og kjøre med meg:).
Finn, da. Det er alltid smart å kjøre om Oslo. :)
 
Jeg planlegger å kjøre tidlig på fredag fra Oslo. Kjører uten tak, og har derfor plass til kun 1 ekstra person
Tar med en Sur Trønder som har stått til syrning siden oktober 2016, med dregs fra Tilquin. Sender en bekreftende Mail.
60d4255d45d1d73ac6d66a55b0de3bf9.jpg
 
Finn, da. Det er alltid smart å kjøre om Oslo. :)

Jeg har bodd 28 år av livet mitt i Oslo, og har utviklet en form for allergi. Må jeg dit, så må jeg dit, men må jeg ikke, så unngår jeg det. Landlivets gleder er helt klart å foretrekke. Her utenfor svømmer villendene stille i lag med et assortert utvalg aquatisk fjærkre, kuene rauter, bøndene kjører møkk og fyller omgivelsene med rustikk aroma, det settes opp morsomme amatørteaterforestillinger, og vi har et utmerket lokalt håndverksbryggeri som forsyner dem som ikke brygger sjøl, med velsmakende øl. I det hele tatt; meg fattes intet osv.. Herren er riktignok ikke min hyrde, men jeg er da ingen sau heller.

Nåja, jeg kan saktens kjøre om Oslo nå, så lenge jeg kommer tidlig ut av byen. Å sitte i kø på E18 en fredag ettermiddag kommer ikke på tale.
 
Jeg planlegger å kjøre tidlig på fredag fra Oslo. Kjører uten tak, og har derfor plass til kun 1 ekstra person
Tar med en Sur Trønder som har stått til syrning siden oktober 2016, med dregs fra Tilquin. Sender en bekreftende Mail.
60d4255d45d1d73ac6d66a55b0de3bf9.jpg
Kan jeg sitte på med deg?

Jeg tar med en imperial stout brygget på Dahls-gjær, og til sammenligning også samme batch gjæret med wlp007. Mitt første forsøk på den stilen. I tillegg har jeg en IPA som fates i løpet av uka som blir med om den blir brukbar.

Om det er interesse for det, kan jeg også ta med noen kommersielle, mørke og sterke jeg har hatt stående til lagring en stund, noe de gjerne blir når jeg er den eneste i heimen som drikker øl og jeg da stort sett foretrekker lettere typer.
 
Sist redigert:
Jeg skal jo selvfølgelig komme! Har en steamer og en bayer laget på dahlsgjær. Men jeg er også avhengig av skyss. Så hvis @Finn Berger har plass skal jeg sikkert klare å komme meg til et sted du kan plukke meg opp. Eller hvis noen andre skal ned og har plass til en transportmessig-utviklingshemmet fra Oslo?
 
Jeg skal jo selvfølgelig komme! Har en steamer og en bayer laget på dahlsgjær. Men jeg er også avhengig av skyss. Så hvis @Finn Berger har plass skal jeg sikkert klare å komme meg til et sted du kan plukke meg opp. Eller hvis noen andre skal ned og har plass til en transportmessig-utviklingshemmet fra Oslo?

Storo? - men det må bli relativt tidlig på fredag, altså så tidlig at jeg ikke havner i noe rush.
 
Tilbake
Topp