Lukket / oksygenfri overføring

Er det like bra holdbarhet på saniclean?
Ja, så lenge blandingsforholdet er riktig – og pH er under 3 fungerer den i praksis på samme måte. Skal vel blandes litt sterkere, om jeg ikke husker feil? Fungerer som no-rinse på samme måte som Starsan når konsentrasjonen er under 200 ppm. Tviler dog på at det har noen relevans for bruk i øl-kegger.

Dette var visst et produkt som 5 star måtte lansere pga av noen retningslinjer fra mattilsynet enten lokalt eller føderalt i junaiten. Husker ikke historien – det er ikke så viktig.
 
Sist redigert:
Er det noen praktisk mulighet for å få til dette med fat med G-Kobling? Gjorde en lukket overføring til 19L Cornelius i dag, og hadde mer på gjærkaret som jeg ville ha over på et G-Fat.

Men det funker jo ikke sånn helt uten videre, da gass inn har en membranpakning som skal hindre tilbakeslag.

Er det så enkelt som å fjerne denne under overføring?
 
Hvilken deler trenger jeg for lukket overføring?
Fra en vanlig plastbøtte med kran? (Fra Fermzilla til fat trenger du bare en slange med ballock på hver ende. + trykksett på Zillaen, selvsagt).

Hehe, Kloakk var raskere. Men denne plakatene er litt nyere:

 
Fra en vanlig plastbøtte med kran? (Fra Fermzilla til fat trenger du bare en slange med ballock på hver ende. + trykksett på Zillaen, selvsagt).

Hehe, Kloakk var raskere. Men denne plakatene er litt nyere:

Ja det spørsmålet kommer så ofte at jeg har lagret bildet på telefonen, har nå lagret det nye bildet og slettet det gamle for jeg tviler ikke på at spørsmålet dukker opp igjen :p
 
Tilbake
Topp