Lengde slange fra fat til kran og flow

Hei,har i dag 3 m 3/16" slange fra fat til intertap kran med flowcontrol.
Funker bra,ig ingen problem med skum.Men veldig lav flow med heilt åpen flow control.
Vil eg ha merkbar bedre flow med 2 m eller 2,5m slange?
Tenkte å spør før eg kapper
 
Hei,har i dag 3 m 3/16" slange fra fat til intertap kran med flowcontrol.
Funker bra,ig ingen problem med skum.Men veldig lav flow med heilt åpen flow control.
Vil eg ha merkbar bedre flow med 2 m eller 2,5m slange?
Tenkte å spør før eg kapper
Ja, bedre flow med kortere slange. 2 meter er passe uten flow control. Blir mer skum med flow control, så prøv med 2,5 meter først.
 
Hvor har du tappeutstyret ditt ? Er det varmt rom vil du erfare at etter litt tapping blir det mindre skum siden kranen blir nedkjølt fx.
 
Fekk ikke varsel på siste 2 svarene før ej såg på tråden no,men dei står kaldt,i veggen på ej kjøleskap.

Men prøvde 3m,2.5m og 2 meter med liten forskjell på skum og flow. Prøvde så et kapp på 0,5m,og då fekk eg bedre flow,og litt mye skum.Men blei bra med litt struping på flow controlen.
Så med 3 kraner kommer eg til å teste med 2.5m 2m og en på feks 1.5 eller 1m
 
Dette er svært lite vitenskaplig basert, men min keezer har på en eller annen måte «gått seg til». Jeger nå på 2 meter, og nå funker det fint. Hadde en del skum i starten med 2 meter etter jeg laget keezeren, har kanskje litt lav flow, ikke veldig, dog er jeg utolmodig av natur, men ølet er nå helt smooth.
 
Tilbake
Topp