Birger Eriksen-dagen

Blir vel å fyre i gang i halv 8 tida. Så blir jeg ferdig før jeg må reise på jobb.
Blir en laaang dag, men hva gjør en ikke for Birger.
 
Jeg har faktisk for første gang på 15 år meldt en feriedag. 15 år! Og har nå målt opp hvert gram av krutt og metall. Sitter nå og venter på at klokken skal bli 04:21 slik at jeg kan meske inn.
7c77525c711814b5e431b38fc767aca4.jpg

Bryggeriet starter oppvarming av meskevann klokken 04:21.
Sånn "automat"- våpen

2019-04-08 22.11.08.jpg
 
Har litt skrekkblandet fryd når jeg tenker på bryggedagen i morgen. Får ikke startet før på ettermiddagen. Beregner 3 timer koking for å få litt mer skyllevann. Har ingen anelse om effektivitet, men det er bare å gønne på med det en har av ammo.
 
Jeg tenkte selv å ta tre timers mesk i år, hiver oppi en del av gristen etter 120 minutter. Bare for å se om det gir en forskjell egentlig. Alle brygg ma an har gjort før og har tall på gir en ny mulighet til å teste ut noe nytt. Formålet er å se om gjærbarheten går opp, selv om jeg egentlig ikke er interessert i å lande lavere enn det som er vanlig for dette brygget.
 
Jeg må dobbeltmeske i år igjen (uaktuelt å gå ned i antall liter), så dette blir en lang dag. Tar meg fri fra lunsj, og håper å være ferdig til kveldsmaten :D Får ta med meg maskinen og karene (ble dette feil) i dusjen i morgen tidlig.
Kommer tilbake med bilder etter hvert. Det tegner til å bli en finfin dag, dog muligens litt kjølig, her i Kristiansand.
 
Jeg må dobbeltmeske i år igjen (uaktuelt å gå ned i antall liter), så dette blir en lang dag. Tar meg fri fra lunsj, og håper å være ferdig til kveldsmaten :D Får ta med meg maskinen og karene (ble dette feil) i dusjen i morgen tidlig.
Kommer tilbake med bilder etter hvert. Det tegner til å bli en finfin dag, dog muligens litt kjølig, her i Kristiansand.
Kaldt her i Bergen på morgenkvisten også, men det er strålende sol og blir nok hyggelig i solveggen utenfor bryggeriet utover dagen.
 
Tilbake
Topp