Birger Eriksen-dagen

Er det den nærmeste sjappen? Kan noen sambygdinger i så fall rekke ut en hjelpende hånd?

Det var enklest iallefall, bare av (veldig) gammel vane. Nærmeste blir strømmen, så nesten like langt å reise, og det orker jeg egentlig ikke for ingredienser, et sted går grensen kjenner jeg.

Jeg trodde faktisk at de var raske med å sende ut, gjorde liksom ikke noe research på det. Nei jeg føler at det blir masse pes å drive opp 11 forskjellige maltsorter, og så få det kvernet i nærområdet. Får bare akseptere smellen. Forandret forøvrig noe på oppskriften i år, fra 100g biscuit til 200g Victory, tenkte at årets øl kunne ha et knepp mer kjeks i seg.

Men, det fine er at det mest sannsynlig blir harrytur rett før påske for å kjøpe maltmølle, så slipper man flere slike smeller.

Fikk forøvrig nyss i en butikk i Brumunddal som har tenkt å ha et lite sortiment, får se hva man kan prøve å influere med malt-typer på lager. Ble også imponert over pils-utvalget. Nevnte at jeg syntes han hadde mye forskjellig pils inne, og han repliserte med at han har ca 300 forskjellige typer "pils".. Så litt deling av kunnskap trengs nok tenker jeg.
 
Sist redigert:
Fikk forøvrig nyss i en butikk i Brumunddal som har tenkt å ha et lite sortiment, får se hva man kan prøve å influere med malt-typer på lager. Ble også imponert over pils-utvalget. Nevnte at jeg syntes han hadde mye forskjellig pils inne, og han repliserte med at han har ca 300 forskjellige typer "pils".. Så litt deling av kunnskap trengs nok tenker jeg.

Billighuset/Roma brus shop? Har hørt nyss om at de muligens kan være påvirkelige med tanke på vareinntak...
 
Da er det handlet inn manglende ingredienser. Butikken hadde ikke aroma malt, så da kutter jeg ut den og bruker den andelen i 1/3 crystal 150 og 2/3 special b i stedet.
 
Melder meg på også Et par små justeringer p.g.a. mangel på spesialmalt, men mørkt, sterkt og bittert blir det.
 
Hvordan er det med avdeling Hamar, har forsyningslinjene klart å få frem forsyninger?
Eller må vi gå i strid uten leder i morgen?
 
Hvordan er det med avdeling Hamar, har forsyningslinjene klart å få frem forsyninger?
Eller må vi gå i strid uten leder i morgen?

Nei det ser mørkt ut. Hadde jeg visst at BS er så trege på å sende ut varer så hadde jeg bestilt fra et annet sted. Vurderte faktisk å kjøre til strømmen i morgen, men slo det fra meg. Blir litt vel mye "bare for å gjøre det". Skuffende som fy, men sånn er relaiteten :(
 
Tror jeg egentlig bare avbestiller hele ordren hos BS som "straff" for at de er så trege i 2019, og bestiller nytt hos en annen butikk. Så får jeg heller brygge det til helgen. Bestilte på torsdag og den står fortsatt som "plukkliste".
 
Det var værre.
Du blir savnet. Hadde vært kjekt å ha deg med.

Nei vet du hva, har spurt en kompis om å få låne noen kroner til torsdag. Går det geir så setter jeg meg i bilen i morgen tidlig. Helt mongo-krise å ikke få brygget på dagen. Tradisjoner er der for å holde de. Har også bedt om å få canna ordren min hos BS.

En leder er en som leder, ikke bare pusher de foran andre seg.
 
Jeg har fått prakket på meg møter til 20:00, men jeg mesker inn i morgen kveld! Irish Ale skal snurres opp etterpå. :)
 
Jeg har faktisk for første gang på 15 år meldt en feriedag. 15 år! Og har nå målt opp hvert gram av krutt og metall. Sitter nå og venter på at klokken skal bli 04:21 slik at jeg kan meske inn.
7c77525c711814b5e431b38fc767aca4.jpg
 
Tilbake
Topp