Grusomme bilder !!!

Første gangen jeg fant slike visste jeg ikke hva det kunne være. Dessverre måtte jeg finne det ut «the hard way».
Nå vet jeg heldigvis hvordan jeg skal tolke en slik profeti.

ae893155b6d0e4e6bc7ec0c56f1f2ecf.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Var: Touch-skjerm for bryggekontrolleren.
Er: Skjerm for bryggekontrolleren.

Er det mulig å være så klønete og slepphendt? :mad::mad:
Moral: Ikke rør følsom elektronikk før du har fått den første koppen kaffe om morran.

PSX_20190504_113603.jpg
 
Sist redigert:
En liten tur ned i kjellerboden i går kveld. Hmm, mistenkelig lukt... og noe rød guffe på gulvet.
Etter litt leting fant jeg synderen, en flaske kirsebærmjød som har stått et års tid. Høyere temperatur i kjelleren har nok satt ting i bevegelse igjen. Bunnen sto igjen i kassa, flaska var halvveis ut av kassa selv om det lå saker og ting oppå.

På med hansker, vernebriller og tykk genser og flyttet tre kasser mjød til garasjen uten noen nye torpedoer. Må vel få dem inn i kjøleskap i dag.

Brukte kaliumsorbat og kaliumdisulfitt før flasking, men allikevel er det altså ikke trygt. Akkurat den med kirsebær er ettersøtet nokså mye med honning, kan nok ha noe med saken å gjøre.

Skal teste en flaske i dag, alle de jeg har åpnet før har vært helt flate uten CO2.

PSX_20190613_223955.jpg
 
Bunnen sto igjen i kassa, flaska var halvveis ut av kassa selv om det lå saker og ting oppå.
Er det nye flasker du har brukt til dette, eller gjenbruk? Hadde noen som ble eksakt slik, etter å ha brukt flaskefyller i rustfritt. Der glei den av bunnen av flaska under fylling, og dunka i sida. Der var det 20-30 flasker på ene batchen som gikk bunn under karbonering på på lik måte. Er det gjenbruksflaske så kan det være at flaska har vært utsatt for lignende.
 
Tilbake
Topp