Fermentasaurus snub-nose / FermZilla All Rounder

Han snakker om 'purge' av tomme fat for tømming av o2. Skulle gjerne sett en måling av det...
 
Det første fatet hadde han vel fylt med væske som så ble presset ut med CO2. Han kalte det bare feilaktig for "purging". Det blir ganske effektivt.
 
Forstår at man fort havner på en mer akseptabel pris med denne løsningen. Er vel også enklere å holde ren. Har ingen planer om å høste gjær, uansett, da jeg nok heller kjører oversized-starter.

Men kanskje viktigst er at den passer i "halve" kjøleskap :)
 
Hva blir prisen for dette?

"Liquid Purging" er vel en grei term når man presser ut væske.

Tenker iallefall selv at dette er en gjæringsbøtte som er mer resistent mot diffusjon gjennom plasten og som tåler "noe" trykk (er det 2 bar, 2.5 bar? husker ikke. Sånn sett ville jeg heller kjøpt fat selv, de varer nok noen år lengre og har vel akkurat samme funksjoner. Men er da dyrere med en gang, frem til man må skifte ut stubbosaurusen ca to ganger? Ser for meg at ikke mer enn 500kr hadde vært akseptabel pris selv.
 
Sist redigert:
Brewshop hadde ikke troen og kom ikke til å ta de inn. Bryggmann sjekker opp :).
 
Brewshop hadde ikke troen og kom ikke til å ta de inn. Bryggmann sjekker opp :).

Spørs på prisen, men hadde jeg måtte solgt de for over 500kr selv ville jeg ikke tatt de inn. Blir som et nisjeprodukt som tar stor hylleplass, tenker jeg. Hylleplass koster penger. Vil egentlig si at jeg har null tro på dette, men noen vil alltids kjøpe det, som de som kjøper 5Star sin 5.2 PH Stabilizer, og de som også har noen genuine behov da.
 
Sist redigert:
75 AUD = 450 NOK --> Fermentasaurus - Snub Nose

Skal vi gjette 6-700 kr her, så er det det fort done deal for min del.

For meg virker det som overpris ifht bruksverdi iallefall. Men vi har alle forskjellige ønsker og budsjett. Vet jo ikke prisen enda,men jeg føler at er den over 500kr så er det en «gimmick» produkt ifht hva man får igjen. Men som sagt, er iallefall noen nisjemarkeder hvor denne nok er midt i blinken.

Kan jeg spørre. Hvorfor vil du ha denne?
 
Sist redigert:
Delvis gjengitt over, men for meg er det en Fermentasaurus , med (for meg) fordeler som:
- Mye mindre (-25 - 30 cm). Passer i kjøleskapet
- Koster mindre. (Nesten halvparten?)

Fordelene med Fermentasaurus ellers er jo:
- Mulighet for gjæring under trykk (og ferdig kar øl).
- Hardplast - mer hygienisk enn "bøttene". Liker også at de er helt gjennomsiktig. (Some like to watch...)

Standard Fermentasaurus er for stor, for dyr - begge på grunn av ting jeg ikke trenger.

Mitt alternativ er ellers Speidel til 450-500,- eller standard pet gjæringskar Gjæringskar PET 22L med kran - BryggSelv

Jeg ser egentlig ikke noen ulemper med denne, forutsatt at flyteball-systemet funker bra.
 
Nja jo det er vel kanskje verdt litt ekstra å kunne trykksette. Flyteball systemet funker helt fint.
 
Synes dette virker spennende, spesielt hvis ikke prispåslaget til importøren blir så voldsomt. Vi får se...

Så litt rundt på sidene deres, men fant ikke dim på denne. Noen som vet eksakt dia og høyde med stativ?
 
Kan vel montere kran på så blir det nesten som brew bucket bare i plast [emoji848][emoji846]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp