Birger Eriksen-dagen

Jeg har også lest denne tråden fra begynnelse til slutt. De siste sidene i fjerde boken om krigseilerne og Skogsmatrosen til Jon Michelet har måttet vente litt. Dette ble mer spennende å følge med på. Jeg kommer til å være med på denne til neste år. Er det lov å lage en prøvebatch før eller er det 9. april pluss minus som teller?
 
Jeg har også lest denne tråden fra begynnelse til slutt. De siste sidene i fjerde boken om krigseilerne og Skogsmatrosen til Jon Michelet har måttet vente litt. Dette ble mer spennende å følge med på. Jeg kommer til å være med på denne til neste år. Er det lov å lage en prøvebatch før eller er det 9. april pluss minus som teller?
Trening gjør mester!
Er det ikke sånn det heter da?

Kjør på.
Men om det kan kalles Birger Eriksen dersom det brygges på helt andre årstider enn rundt 9. april?
det blir det nok en lang diskusjon på nå tenker jeg :cool:
 
Kaller alle mine off-seasons for Birger Eriksen selv, det er jo det det er. Men det er jo noe ekstra når det skjer på dagen, All pre-season er jo på en måte litt "boot-camp". Teste ut noe nytt etc, sjekke forholdene litt. Oppklaring.
 
Brygg oppskriften når enn du vil. Enkelt og greit. Kall det en BE fordi det er det det da er. 09.04 er bare en dato det skal brygges i plenum, som en sosial greie over internettet. Såvidt jeg vet har jeg oppfordret alle til å levere dette ølet til NM, med mindre man finner noe feil med det, som da ville gjort det ikke-konkurranse-verdig. Men sender man inn står det også offentlig når det bidraget er brygget hvis man først leverer inn.

Bare brygg det. Lær noe, lukt noe. Ha det gøy,
 
Har brygget noen staute stouts med ujevne mellomrom før, og kastet meg rundt i tiden før niende april i år, men bryggedato ble 13. Endte på 1099 OG, så heller ikke innenfor. Sluttproduktet klokket inn på -12,6 Brix-1021 FG, 10, 5% eller 11,3 % alternativ utregning, så rimelig der jeg ville være.
Det jeg er mest fornøyd med er at alt er flasket på små flasker, så de, noen, kommer til å overleve lang lagring.
Problematisk med øl som er så utrolig komplekst etter kun kort tid..:rolleyes:

En helt annen ting er at i tiden rundt april, så avled vår kjære Bitten, en tilårkommen katt på 13+, uvisst hvor gammel, siden hun hadde vært gjennom flere utplasseringer før oss.
Dette var selvfølgelig en traumatisk opplevelse for familien, så innen kort tid ble det besluttet å adoptere en ny katt, slik at Betty ikke skulle føle seg ensom. Betty er katten vi fikk samtidig med Bittiten.
En tur til dyrebeskyttelsen, for kun å se, endte opp med en gråhvit mons kalt pjusken..

Pjusken var den mest skuddredde katt jeg har sett, og har levd opp til navnet, men på grunn av nær følging av denne tråden, så droppet jeg forslaget Birger:
Birger.jpg
Her er han, litt mindre skuddredd enn tidligere og navnet satt.så skål...
stout.jpg
 
Har brygget noen staute stouts med ujevne mellomrom før, og kastet meg rundt i tiden før niende april i år, men bryggedato ble 13. Endte på 1099 OG, så heller ikke innenfor. Sluttproduktet klokket inn på -12,6 Brix-1021 FG, 10, 5% eller 11,3 % alternativ utregning, så rimelig der jeg ville være.
Det jeg er mest fornøyd med er at alt er flasket på små flasker, så de, noen, kommer til å overleve lang lagring.
Problematisk med øl som er så utrolig komplekst etter kun kort tid..:rolleyes:

En helt annen ting er at i tiden rundt april, så avled vår kjære Bitten, en tilårkommen katt på 13+, uvisst hvor gammel, siden hun hadde vært gjennom flere utplasseringer før oss.
Dette var selvfølgelig en traumatisk opplevelse for familien, så innen kort tid ble det besluttet å adoptere en ny katt, slik at Betty ikke skulle føle seg ensom. Betty er katten vi fikk samtidig med Bittiten.
En tur til dyrebeskyttelsen, for kun å se, endte opp med en gråhvit mons kalt pjusken..

Pjusken var den mest skuddredde katt jeg har sett, og har levd opp til navnet, men på grunn av nær følging av denne tråden, så droppet jeg forslaget Birger:
Vis vedlegget 41117
Her er han, litt mindre skuddredd enn tidligere og navnet satt.så skål...
Vis vedlegget 41119

Ti poeng (av ti mulige) for å gi en katt fra dyrebeskyttelsen nytt hjem i steden for å starte fra scratch med en kattunge, som bare er "søt" i noen uker uansett.
 
Vurderer å bli med i år. Har man noen sjanse på å greie en Birger Eriksen uten oksygenutstyr og ved bruk av kun tørrgjær?
 
Tilbake
Topp