Wb-06 på 15 grader

-Tormod-

Norbrygg-medlem
Som overskriften sier; noen erfaringer med dette? Kunne tenkt meg å lage en amerikansk hveteøl i morra og satte akkurat en dunk i gjæringsskapet i dag som jeg skulle holdt på 15 grader.
 
Ikke direkte svar på spørsmål, men hvis du har US05 liggende så kan du bruke den. 06 er finfin til Wit, og kan muligens tørke ut en amerikansk hvete litt for mye siden den har STA1-genet aktivt.
 
uansett hva 06 er så blir det vel ikke helt typeriktig for en Amerikansk hvete, men kanskje det blir en fin hybrid
 
Litt artig. Jeg mesker akkurat nå en amerikansk hvete og vurderte wb-06 da jeg laget oppskriften. Men etter litt research på nett under arbeidet med oppskriften så jeg at dette ikke stemmer med type. Jeg går for US-05 i dag og gjemmer mine pakker med WB-06 til jeg brygger en wit i nær fremtid :) 52 minutter igjen av mesketiden, og har en flott bryggefredag alene hjemme.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Snurr WB-06 på iallefall 24 grader (har ikke testet høyere) for en frisk wit. Altså pitch og hold 24C i noen få døgn så kan du senke tempen.
 
Vet at wb-06 er en diastaticus og gjærer godt ut, men tenkte det var en gjær til hveteøl og derfor innafor. Men en amerikansk hvete er kanskje ikke så tørr? Gjør som nevnt bruker us-05.
 
Tilbake
Topp