Trenger hjelp til å finne en gjennomføring

LarsUlv

Norbrygg-medlem
Jeg har fått laget en beholder som jeg skal bruke som beholder i et herms-oppsett.
Se bilder i denne posten: Hva fikk du i posten i dag?

Bildet inkluderer alle de viktige delene som skal plasseres i beholderen.

Det er en skillevegg som deler beholderen opp i to deler. Det ligger der "beltet" på beholderen er.
I den øvre, største delene skal coilen plasseres i vann som skal varmes av varmelementet, styrt av PID og temperatur på vørteren ut av coilen.

Jeg skal borre hull i skilleveggen slik at varmelementet kommer opp fra bunnen i det største rommet.
Kobling av strøm osv i nedre rom.
Gjennomføringen må være tett slik at ikke vann fra øverste rom lekker ned til nedre rom, der strøm og sånt vil være.

Som gjennomføring tenker jeg å bruke en veldless gjennomføring av denne typen for å løse dette.
US $8.45 6% OFF|Weldless Bulkehad 1.5

Utfordringen er at skilleveggen er 15mm, så gjennomføringen jeg har er for kort.

Noen som vet om/ kan hjelpe meg å søke etter en gjennomføring som har lang nok gjenget del?
Rundt 20mm bør det nok være.

Eller er det andre måter å løse dette på som jeg ikke har tenkt på?


Setter pris på alle forslag her :)
 
Jeg har fått laget en beholder som jeg skal bruke som beholder i et herms-oppsett.
Se bilder i denne posten: Hva fikk du i posten i dag?

Bildet inkluderer alle de viktige delene som skal plasseres i beholderen.

Det er en skillevegg som deler beholderen opp i to deler. Det ligger der "beltet" på beholderen er.
I den øvre, største delene skal coilen plasseres i vann som skal varmes av varmelementet, styrt av PID og temperatur på vørteren ut av coilen.

Jeg skal borre hull i skilleveggen slik at varmelementet kommer opp fra bunnen i det største rommet.
Kobling av strøm osv i nedre rom.
Gjennomføringen må være tett slik at ikke vann fra øverste rom lekker ned til nedre rom, der strøm og sånt vil være.

Som gjennomføring tenker jeg å bruke en veldless gjennomføring av denne typen for å løse dette.
US $8.45 6% OFF|Weldless Bulkehad 1.5

Utfordringen er at skilleveggen er 15mm, så gjennomføringen jeg har er for kort.

Noen som vet om/ kan hjelpe meg å søke etter en gjennomføring som har lang nok gjenget del?
Rundt 20mm bør det nok være.

Eller er det andre måter å løse dette på som jeg ikke har tenkt på?


Setter pris på alle forslag her :)
De har en gjennomføring hos Brewpower.no av veldig god kvalitet, får ikke målt den nå er på hytta, men de svarer fort om du tar kontakt med de.
 
Jeg har i lokket på min herms, de første to cm eller noe er ikke varme på iallefall elementet mitt. Må huske å toppe opp før hvert brygg iom at lokket ikke er helt tett og noe fordamper.
 
Jeg har i lokket på min herms, de første to cm eller noe er ikke varme på iallefall elementet mitt. Må huske å toppe opp før hvert brygg iom at lokket ikke er helt tett og noe fordamper.
Men da har du et element hvor 2 cm ikke blir varme uansett? Eller blir den delen av elementet som ikke er nedsenket i vann avkjølt av vannet?
 
Men da har du et element hvor 2 cm ikke blir varme uansett? Eller blir den delen av elementet som ikke er nedsenket i vann avkjølt av vannet?
Nå som jeg har tenkt over det, og slettet noe jeg allerede har skrevet, så kan det hende at det faktisk blir varmt, men at vannet kjøler det ned. Frem til nå har jeg tenkt/trodd at de første ca 2cm bare ikke har varmedelen i seg. Men de få cm innerst mot basen av elementet er tørre hos meg.

Har også glemt å toppe opp noen ganger, og da lukter det greit brent plastikk etter en stund ja. Da har det manglet kanskje 6-7cm med vann fra basen av elementet. Du kan si den plast-delen med polene på ser litt "smudgy" ut på elementet mitt, lett smeltet.

Det lure er vel å ha elementet nedenfra, hvis man tenker risk med å ikke toppe opp. Men hvis man tenker risk at det kan lekke, så nja, vann og strøm er en dårlig kombinasjon. Men man prøverkjører jo først, og lekker det ikke så holder nok den tettheten rimelig lenge vil jeg tro. Jeg ville ha den ovenfra fordi jeg ikke orket å gamble på vann + strøm. Etterhvert så ble det å toppe opp en rutine på lik linje med det å ha oppi falskbunnen først.

Hvis det lokket ditt er helt/ganske tett så vil jeg tro at det kommer til å poppe underveis pga damp som vil ut. Ved utmesk putrer det ganske kraftig hos meg på iallefall de store ølene, da jeg justerer offset i PID for å kompensere for stor grist.
 
Sist redigert:
Kan du bruke en skottgjennomføring?Hydroscand har diverse typer.
Først måtte jeg google for å finne ut hva det er.
Det kan kanskje være en løsning. Da må jeg til med en annen del for å få til kobling til Tri-Clamp.

Får tenke litt på det.
Takk for tips!
 
Tilbake
Topp