Slange mellom CO2-flaske og regulator

Tenker å montere CO2-regulator litt mer tilgjengelig. Flaske og regulator står på gulvet i kjølerom, skulle gjerne fått regulatoren opp på veggen. Finnes det muligheter for å koble en slange mellom CO2-flaske og regulatorene, eller må man inn med primærregulator direkte tilkoblet CO2-flaske, for å senke trykket, og slange derfra over til sekundærregulator? Er det noen som har erfaring med dette?
 
Om du får laget , eller kjøpt en slange som tåler trykk og lav temperatur så skal det gå fint.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
 
Du får kjøpt ferdige slanger for formålet, f.eks fra Micro-matic:

Beer Regulator 6 Ft. High Pressure Regulator Hose

Men du trenger bare noe som tåler trykket, og du trenger jo ikke ha full åpning på flaska. Får kanskje noe rimelig på ebay også, fylleløsningen jeg kjøpte for sodastream er jo i praksis bare en trykkslange med en regulator i enden, du kan jo søke etter det hvis du klarer deg med rundt 1m lengde. Eller søke etter regulator hose.

Tror du vil kunne bygge en løsning med John Guest også, bare åpne sakte. Tåler 16bar, du får f.eks (sekunder?) regulatorer med pushfit i begge ender.

Slikt bygges jo også lett hvis ferdige slanger blir vanskelige å skaffe:

https://shop.humle.se/utrustning/fattappning/gas/regulatorer/sekundar-regulator-i-plast

Ellers kan du jo ha en normal sekunder regulator der, og john-guest mellom regulatorene.
 
Sist redigert:
Du får kjøpt ferdige slanger for formålet, f.eks fra Micro-matic:

Beer Regulator 6 Ft. High Pressure Regulator Hose

Men du trenger bare noe som tåler trykket, og du trenger jo ikke ha full åpning på flaska. Får kanskje noe rimelig på ebay også, fylleløsningen jeg kjøpte for sodastream er jo i praksis bare en trykkslange med en regulator i enden, du kan jo søke etter det hvis du klarer deg med rundt 1m lengde. Eller søke etter regulator hose.

Tror du vil kunne bygge en løsning med John Guest også, bare åpne sakte. Tåler 16bar, du får f.eks (sekunder?) regulatorer med pushfit i begge ender.

Trykket blir det samme selv om flasken ikke er helt åpen!!!

Flowen derimot, blir mindre.
 
Tilbake
Topp