Nå selger Netthandelen også boksemaskin (can seamer) og bokser

Hvis du har regulert annet enn høyden blir det jo vanskeligere for de å ta den tilbake på angrerett, da er du over på reklamasjon, hvis det derimot kun er i høyden så er det beskrevet i manualen at det er slik man gjør det.

Etter kjennskap til andres erfaring med Cannular så vil jeg teste med noen få bokser før jeg eventuelt bokser større mengder øl her. Fylte hele en boks her nå, og tilsatt 5-6g sukker, satt den på badegulvet. Så får jeg se om det holder tett, ingen lekkasje når jeg holdt den under vann i hvert fall. Ved naturlig karbonering av større mengder på boks (på flaske også for øvrig) så ville jeg hatt en flaske med aphrometer i tillegg og sett trykket der.

Ved en senere anledning får jeg se om jeg kan sette trykk på en boks, og se om lokket lekker.
 
Hvis du har regulert annet enn høyden blir det jo vanskeligere for de å ta den tilbake på angrerett, da er du over på reklamasjon, hvis det derimot kun er i høyden så er det beskrevet i manualen at det er slik man gjør det.

Etter kjennskap til andres erfaring med Cannular så vil jeg teste med noen få bokser før jeg eventuelt bokser større mengder øl her. Fylte hele en boks her nå, og tilsatt 5-6g sukker, satt den på badegulvet. Så får jeg se om det holder tett, ingen lekkasje når jeg holdt den under vann i hvert fall. Ved naturlig karbonering av større mengder på boks (på flaske også for øvrig) så ville jeg hatt en flaske med aphrometer i tillegg og sett trykket der.

Ved en senere anledning får jeg se om jeg kan sette trykk på en boks, og se om lokket lekker.

Høydereguleringen som står beskrevet i manualen fungerer ikke. Der det skal være en skrue, står det banket inn en pinne.

Jeg driter egentlig i hele maskina nå. Kundeservice på Nethandelen bruker 48 timer mellom hvert svar på mail, så kanskje jeg får en avklaring før sommeren.
 
Høydereguleringen som står beskrevet i manualen fungerer ikke. Der det skal være en skrue, står det banket inn en pinne.

Jeg driter egentlig i hele maskina nå. Kundeservice på Nethandelen bruker 48 timer mellom hvert svar på mail, så kanskje jeg får en avklaring før sommeren.

Jeg vurderte sterkt å kjøpe denne maskinen, da den visstnok skulle virke rett ut av boksen. Noe den nok har gjort for mange også. Synes ofte jeg ender opp med mandagsprodukter, og jeg er helt sikker på at det du opplever nå hadde vært meg om jeg bestilte denne, så jeg gikk rett på SL1. Har bare testet den en gang, men den virker helt kanon. Buy once, cry once... .

Det jeg egentlig skulle si var at jeg føler med deg. Det der høres usannsynlig kjipt ut (har og lest Facebook tråden din om dette). Håper du finner en løsning :)
 
Høydereguleringen som står beskrevet i manualen fungerer ikke. Der det skal være en skrue, står det banket inn en pinne.

Det må jo i så fall være fire skruer som er banket inn? Min har fire punkter for justering.

Men har du en skrue stående i et av de hullene så virker det jo som du har fått et produkt en annen kunde har justert på og levert tilbake på angrerett uten å opplyse om dette. F.eks muligens fått et produkt som det burde vært reklamert på, men heller tatt det på angreretten for å få fortgang.
 
Det må jo i så fall være fire skruer som er banket inn? Min har fire punkter for justering.

Men har du en skrue stående i et av de hullene så virker det jo som du har fått et produkt en annen kunde har justert på og levert tilbake på angrerett uten å opplyse om dette. F.eks muligens fått et produkt som det burde vært reklamert på, men heller tatt det på angreretten for å få fortgang.

Det er ikke noe skrue i noen av de 4 hullene. Det ser ut som en slags låsepinne som er slått inn fra fabrikk. (i alle 4 hullene).
 
Ser slik ut på min.
06f3aec2ba9d1404b720802745b3d946.jpg


Rent hull, kun for å stikke en skrutrekker, umbraknøkkel etc i.
 
Ser slik ut på min.
06f3aec2ba9d1404b720802745b3d946.jpg


Rent hull, kun for å stikke en skrutrekker, umbraknøkkel etc i.


"klasker-hånda-i-trynet-flere-ganger"
Akkurat - jeg har drevet å sett etter en setteskrue inne i et av hullene. Men nå ser jeg at det er hele greia som skal vries...

Nok om det, tror ikke dette var problemet. Dvs det kan bli vanskelig å finne ut av egentlig - for jeg har nok antagelig justert meg helt bort fra hva det skal være...
 

Vil tro mye av justeringene der er like. Tar også for seg hvordan sømmen skal se ut hvis du kutter opp boksen.
 

Vil tro mye av justeringene der er like. Tar også for seg hvordan sømmen skal se ut hvis du kutter opp boksen.
Det er noe som folk antar - inkludert meg. Men det er slett ikke helt sikkert.
Uansett så klarer ikke jeg å få til å se sømmen etter jeg har kuttet boksen. Har forsøkt med både sag, båndsag, dremel og vinkelsliper...
 
Prøv å file kuttet med en god fil, det får som oftest frem aluen skikkelig, uten at jeg har prøvd med boks...
 
Tilbake
Topp