1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Nå selger Netthandelen også boksemaskin (can seamer) og bokser

En tråd i 'Utstyr' startet av JEG, 12 Nov 2019.

1. JEG

JEG
    Expand Collapse
    Moderator

I can Google...

Einar Michelsen liker dette.
  2. Oberstbräu

Oberstbräu
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

...but I need a certain...

erikraude liker dette.
  3. beefeater

beefeater
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Uavhengig av lokktype og kvaliteten på netthandelens øvrige produkter; det at denne maskinen i følge teksten gjør alt den skal ved ett trykk på en knapp virker jo tilforlatelig. Maskinen virker å være mer avansert enn ihvertfall de to mest aktuelle alternativene da den har innebygget mekanikk som kjører de to valsene uten at man trenger å dra i en spake passe hardt og passe lenge først den ene veien og så den andre. Så hvis den er velbygd og fungerer ser det jo ut som et bra alternativ?

Edit: Hva gjelder lokktype har netthandelen også oppdatert beskrivelsen av boksene de selger til å være av typen B64 så uansett hva det er bør det være mulighet for at bokser og maskin kan kjøpes fra samme sted og fungere sammen.

#23 beefeater, 23 Nov 2019
    Sist redigert: 23 Nov 2019
  4. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

"Krever ingen justeringer før bruk" Det høres vel egentlig ut for godt ut til å være sant? Eller er det slik at de første gen hjemme-seamerne allerede er utdatert mtp brukervennlighet?

Har vært borti mye plug & play dill som har vært det stikk motsatte av den beskrivelsen selv. Noen Linux-distroer for noen år siden sitter fortsatt i minnet iallefall. Klarte ikke se en YT-video engang. Men kanskje?

5. JEG

JEG
    Expand Collapse
    Moderator

Of topic:
    Yes sir!

On topic:
    Er vel verdt å nevne at auto-bryggeren til Netthandelen tilsvarer det som selges av flere andre shopper (Guten/Klarstein-varianter) - til en langt greiere pris. Tror ikke kundeservice heller er noe som trekker ned nok til å ikke vurderer produkter derfra.

Oberstbräu liker dette.
  6. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Håper noen tar på seg jobben å teste dette ut, så legge ut alle brukererfaringene her til oss. Det hadde vært noe det! ;)

BrewDerp og Marius K. liker dette.
  7. Johnsson

Johnsson
    Expand Collapse
    Registrert bruker

står å stamper å lommeboken har blitt tjukk. Er denne maskin noe man bør vurdere i forhold til cannular sin maskin? trenger en maskin i løpet av året (har ett 40års lag i januar) å klarer ikke bestemme meg.....

8. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det rapporteres at frakten er ganske heftig på denne (tunge) maskinen. Så medmindre man kan hente selv, ryker det på 750,- ekstra.

Johnsson liker dette.
  9. TurboJens

TurboJens
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ja, forsendelser under 35kg kan sendes med posten og er gratis hos de, varer over 35kg har fast pris på 749kr for de fleste postadresser. Slår ugunstig ut for tyngre "små" gjenstander, mens det kan være rimelig for meget store forsendelser.

10. JEG

JEG
    Expand Collapse
    Moderator

Kan vel da vøre helt OK å gå to (eller flere) sammen?

11. Oberstbräu

Oberstbräu
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

Har fått tilbakemelding fra den koreanske produsenten jeg nevnte tidligere i tråden:
    It looks similar as ours but it's not ours

This product is made by our patent and is currently going to patent suit with some Korean companies.

12. ØyvindO

ØyvindO
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Er ikke det hele forretningsideen til Brandsdal (Netthandelen)? Å gjøre seg rik på å stjele andres ideer og patenter?

GuttormG og Oberstbräu liker dette.
  13. Oberstbräu

Oberstbräu
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

Samme design, dobbel vekt, 80% lavere pris og på Netthandelen. Neida, ringte ingen piratkopierte bjeller her altså...

ØyvindO liker dette.
  14. Ole Mørkved

Ole Mørkved
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Thou shalt not steal, gjelder nok ikke når man kan tjene penger på det for enkelte....

15. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Kanskje det ofte er billigere å ha deltatt, og så betale en straff i ettertid for kopi, enn å ikke ha deltatt med kopien sin i det hele tatt.

Eller. Billigere og billigere. Men kanskje man ender opp med å ha tjent penger på det. Og det virker som tilfelle hvis det gjentar seg gang på gang.

16. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Inspirasjonen kommer kanskje fra denne koreanske modellen. På-knappen sitter litt høyere, og Brewbien har bærehåndtak, ellers til forveksling like.

1520251795_s.jpeg

17. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hvorfor har jeg ikke tilgang til å trykke "svar"? For mye Parmesan i kostholdet?

Einar Michelsen liker dette.
  18. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

550W mot 180W.. Ene må inneholde en minirailgun.

19. Oberstbräu

Oberstbräu
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

Stemmer. Trenger nok bærehåndtakene for den på 40 kg. Kopien er større også. Vanskelig å feste tau hvis du skal bruke den som moring.
    Originalen har utsalgspris på $3000, så den er vel ikke akkurat retta mot hjemmebryggere. 50% dyrere enn Oktober MK19.2 V2 Pro - om automatikken er verdt påslaget skal ikke jeg uttale meg om.

Kalvatn liker dette.

Del denne siden