Gass manifold spørsmål

Slik har jeg løst det.
98b45dd790cd464ea50b32648efdbd30.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har du en link til regulatorene du har før hvert fat?
Så snasent ut det der.

Kegland: art code: KL15035 (regulator incl 0-60 psi gauge) og KL14984 (extra mini gauge 0 - 23 psi).

Bare se video materialet fra Kegland først.

Jeg har bestilt alt via Aliexpress - Brewmaster Store. De fleste butikkene i Norge har det ikke på lager eller vil ha ALT for my penger.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Beer closed transfer line

e36a0e4f26e7d36bfcfcc84c01d11f4d.jpg


Leste her at det er best å skrive egen prosedyre ang bruk av O2, CO2 og transfer. Så nå har jeg gjort det - ble lit mange detaljer - alle har sin egen måte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har du en link til regulatorene du har før hvert fat?
Så snasent ut det der.
Inline regulator


200kr hos Strømmen Hjemmebrygg

Denne løsningen er litt av grunnen til at jeg har stilt oppfølgingsspørsmål i tråden her. Da trådstarter i annen tråd har lurt på om han kunne omgå sekunder regulator ved å bare bytte mellom fat. Da får man med denne løsningen seperat trykk på to forskjellige fat til et par hundrelapper mer enn det som er brukt på manifold + fremtidige overganger.




Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
 
Det enkleste er å beskrive hva hele formålet er, blir litt enklere å tipse om en komplett løsning. Det er ikke alltid det er best å tilpasse ting man har, noen ganger er det bedre å bare bytte alt (vet ikke om det er tilfelle her) Når du da ikke svarer på spørsmål som kan gi en vesentlig raskere løsning blir det vanskeligere å hjelpe deg.

Du svarte f.eks ikke hvorfor du ikke kunne bruke den gamle regulatoren, du sa du måtte bytte flaske. Hvorfor skrudde du bare ikke over regulatoren fra denne? Det ville jo løst problemet uten noe mer kluss hvis du fremdeles har tilgang til den.
Jeg måtte bruke flaske og regulator i et annet kjøleskap nede. Ting er ganske klar tnå, men det kommer et lite spørsmål til , ville bare svare deg.
 
Takk for svar. Likte løsning nr 2 best. Kunne du sendt meg en link til Bryggselv eller si hva jeg skal søke etter? Størrelse f.eks.
Jeg ville ha den enkleste løsningen og billigste løsningen for det manifoldet jeg allerede hadde kjøpt, og har kommet til at forslag 1 om å koble slangen fra gassflasken rett inn på nippelen på intake. Denne slangen er ca 1 mn, så jeg skal kutte denne i 3 deler. 1 del beholder sin Ball-lock, og skrues på det ene av de to uttakene i manifoldet. Det andre uttaket skal jeg skru på den andre delen av slangen med klemringer , og feste denne med 7mm nippel til en Ball-lock med gjenger (Ball lock CO2-kobling - gjenger Med gjenger - BryggSelv). Den tredje delen av slangen, kommer fra gassflasken og festes til INTAKE med klemringer. Men så oppdaget jeg at denne slangen (som altså skal brukes for både INTAKE og de to UT stedene) er relativt større enn Bryggselv standard CO2 slange. Hvilken nippel skal jeg bruke ? Se bilde.Det er den største, til høyre. Tenkte denne? Slangenippel 7 mm til hurtigkobling med mutter - BryggSelv
 

Vedlegg

  • IMG_20200518_191157 (1).jpg
    IMG_20200518_191157 (1).jpg
    297,5 KB · Sett: 33
Klipp slangen du har lyst å bruke
og sjekk om den passer på nippelen du har lyst å bruke.
Men er forvirret, for det ser jo ut som om 7mm nippel brukes til forskjellig indre diameter av slanger. Vet noen hvilke indre diametere som passer en slik 7mm nippel?
 
ja, gjør det om man prosesserer setningen litt, men den som har skrevet dette fikk ikke 5 i norsk. Burde vært skrevet litt tydligere, slik som f.eks "Slangenippel til regulatorer og Ball-lock hurtigkoblinger med utvendig 7/16" JIC-gjenger".
Jo ja... :)
 
Før jeg nå setter i gang med å prøve å kutte over en forsterket gass-slange med tollekniv. Går det? Bør jeg bruke baufil-sag isteden?
 
ja, men dette er fortsatt en utfordring. Siden slangen må ha minst en 8mm nippel, har jeg følgende valg: A. Finne en 8mm nippel som kan skrues inn på manifoldet (har ikke klart å finne det på bryggselv og Ølbrygging) B. Endre Kuleventilen på gassflasken (skal jeg skru hele kuleventilen ut av manifoldet eller bare den øvre delen? -se siste bildet) , kjøpe ny slange og koble til manifoldets 7mm nippel.

Se bilder av slangenippel (sølv) ved siden av manifoldets nippel + kuleventil på gassflasken. For nye lesere, her er manifoldet jeg bruker: CO2 manifold med 2 uttak, MFL gjenger - Ølbrygging AS
 

Vedlegg

  • Sølv_er_nippel_slange.jpg
    Sølv_er_nippel_slange.jpg
    369,6 KB · Sett: 23
  • pågass_flasken.jpg
    pågass_flasken.jpg
    317,5 KB · Sett: 25
  • IMG_20200524_113918.jpg
    IMG_20200524_113918.jpg
    351,6 KB · Sett: 21
Sist redigert:
Tilbake
Topp