FOR MYE VANN

Hei jeg prøvde å brygge øl for første gang idag, men merket at jeg ikke var så godt forberedt som jeg burde vært. Skulle brygge ca. 25L Vossaøl, men visste ikke helt åssen jeg skulle gjøre det, og hadde ikke alt utstyret jeg trengte, så jeg tror jeg endte opp med nærmere dobbelt så mye vann som jeg skulle ha, og vannet kjøler seg ned sakte da jeg ikke hadde noen måte å kjøle det ned raskt. er ølet ødelagt, eller blir det bare mer øl med mindre smak kanskje?
 
Hvor mange liter vørter sitter du med da?
Oppskriften fra bryggselv sier en alkohol% på 7,9 på 25 liter, hvis det er den du har brygget
 
Hei jeg prøvde å brygge øl for første gang idag, men merket at jeg ikke var så godt forberedt som jeg burde vært. Skulle brygge ca. 25L Vossaøl, men visste ikke helt åssen jeg skulle gjøre det, og hadde ikke alt utstyret jeg trengte, så jeg tror jeg endte opp med nærmere dobbelt så mye vann som jeg skulle ha, og vannet kjøler seg ned sakte da jeg ikke hadde noen måte å kjøle det ned raskt. er ølet ødelagt, eller blir det bare mer øl med mindre smak kanskje?
Er redd resultatet blir et svakt, tynt (vandig) øl... Fulgte det ikke med noen oppskrift da? Men ikke gi opp, nå har du lært av de feila du gjorde, og gjør forhåpentligvis ikke de igjen :D
 
Hei jeg prøvde å brygge øl for første gang idag, men merket at jeg ikke var så godt forberedt som jeg burde vært. Skulle brygge ca. 25L Vossaøl, men visste ikke helt åssen jeg skulle gjøre det, og hadde ikke alt utstyret jeg trengte, så jeg tror jeg endte opp med nærmere dobbelt så mye vann som jeg skulle ha, og vannet kjøler seg ned sakte da jeg ikke hadde noen måte å kjøle det ned raskt. er ølet ødelagt, eller blir det bare mer øl med mindre smak kanskje?
https://forum.norbrygg.no/threads/mini-handbok-for-nybegynnere.43133/ :).
 
Hei og takk for alle svara! beklager at jeg ikke har kommentert noe, men jeg glemte nærmest at jeg hadde laga tråden ølet ble svakt og vannaktig med for lite kullsyre. Nå har jeg lært litt av feilen, og jeg prøver meg frem videre takk igjen for at dere prøvde å hjelpe meg
 
Tilbake
Topp