Ale og vinter

Theminid

Norbrygg-medlem
Hey folks !

Driver i desse dager å forsker på diverse ale som passer fint til vinteren som og e lett drikkelig.

Eg e forelska i brown ale, mack sin nordlys og kong haakon, så eg tar inspirasjon av desse.

Eg ønske gjerne tips til råvarer eg kan bruka for å få ein god varm følelse som passe bra når da e litt kaldt ute, men som samtidig ikkje e for frisk eller for tørr eller for sødmeaktig.

Eg har no brukt pale al, litt pils, spesial b og biscuit for å få ein rund og sødme aktig smak, løftet opp med hjelp av east kent goldings. Forløpig so e smaken bra, men veit ikkje korleis dette blir når den modnes, men e åpen for innspill for her skal det brygges gjennom heile vinteren til eg treffer ein perfekt norsk vinter ale
 
"god varm følelse" = Høyere OG :D
Høyere OG => skallebank;).

Spørsmålet er egentlig umulig å svare på - eller det finnes altfor mange svar - men det er nærliggende å si at det sikkert hjelper med en dose krystallmalt, i alle fall. (Men det er ikke nødvendig.)
 
Eg e forelska i brown ale, mack sin nordlys og kong haakon, så eg tar inspirasjon av desse.

Eg ønske gjerne tips til råvarer eg kan bruka for å få ein god varm følelse som passe bra når da e litt kaldt ute, men som samtidig ikkje e for frisk eller for tørr eller for sødmeaktig.
Det høres ut som du er veldig klar for å brygge en Altbier.

Screenshot_2022-10-30-21-54-04-85_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg

Jeg er svært fornøyd med oppskriften jeg i stor grad har stjålet fra Mean Brews.


 
Tilbake
Topp