Skallebank av WY3787

Gammel post, men det var den jeg fant om belgisk dobbel.
Tenker å flaskekarbonere en belgisk dobbel med 3 volum. Går det greit med vanlige ølflasker ?
Ja! Jeg har gjort det mange ganger og har aldri hatt en flaskebombe. Jeg har brukt de 0.5l man får kjøpt i bryggebutikkene. De fleste fra Bryggselv, men også noen fra Brewshop. Bruker 12g sukker/liter i Saison, og det er vel nærmere 3.5 vol (gitt at ølet har vært oppom 28C).

Ja! Jeg har gjort det mange ganger og har aldri hatt en flaskebombe. Jeg har brukt de 0.5l man får kjøpt i bryggebutikkene. De fleste fra Bryggselv, men også noen fra Brewshop. Bruker 12g sukker/liter i Saison, og det er vel nærmere 3.5 vol (gitt at ølet har vært oppom 28C).
Takk for svar. Da er det bare å vente et par dager til gjæren har gjort ferdig jobben sin før jeg flasker/fatet.

Takk for svar. Da er det bare å vente et par dager til gjæren har gjort ferdig jobben sin før jeg flasker/fatet.
Jeg trur ikke jeg ville brukt de aller letteste engangsflaskene som det brukes en del av nå. Sannsynligvis vil det går bra, men jeg hadde bare ikke vært bekvem med å sette dem til karbonering med såpass mye sukker i.

Tilbake
Topp