Pål Heide Kielland
Norbrygg-medlem
Har lignende. Med Makita.Min løsning,
hmm, får ikke limt bildet inn i posten
Den fra.jula er i alle fall kraftig nok tli maltknusing. Usikker på om hastighet er justerbar, er oppgitt til 560 rpm. Pleier stå 0-xxx om den kan reguleres. Tror det er litt høyt i tilfelle. Disse har ofte kullbørster som slites ut etter hvert også. Viskermotor ligger gjerne på 60 rpm. Hva som er riktig kommer an på diameter på rullene, hvor grovt mønster de har osv.Det enkleste og rimeligste er helt klart å finne en drill som passer formålet.
Nå er det også slik at jeg skal fjerne er flisgulv på kjøkkenet, slik at det kanskje fornuftig å kjøpe en rimelig borhammer, slik at denne etterhvert får jobb som møllemotor. Noe annet kommer neppe en borhammer til å bli brukt til i mitt eie.
Tilpasse høyde med treklosser og skru fast med hullbånd. Bruke streng for å justere fart etter @msevland metoden.
Kan denne gjøre begge jobbene? Den har SDS+
![]()
Borhammer 230 V 1500 W 6 J | Meec Tools | Jula
Robust borhammer med fire funksjonsinnstillinger, vibrasjonsdempet håndtak og SDS+-feste! Bor og meisler følger med.www.jula.no
Har en 10mm-kopp påHar lignende. Med Makita.
Og så kan den også brukes med påmontert børste til flaskevask.
Akslingen på rollercrusheren jeg nettopp kjøpte var større enn den gamle kjøpt på Brewshop. Men Makitaen gikk akkurat over.
Det går ikke så voldsomme mengder hver gang til 25L. Men det går ca 100 kg i året.Joda, drill og mørtelblander og sånt fungerer sikkert. Hvor ofte kverner du og hvor mye? Det spiller nok en liten rolle om det er fem kilo annahver måned. Brygger man mye så går det fort opp mot et halvt tonn malt i året. Det kjører man ikke på drill.
Jeg liker det jeg ser her.Jeg har samme mølle og har montert motordrift på den. Både billig og enkelt med vinduspussermotor, 20A power og en fleksibel kobling. Inn på mølla bruker jeg en 10 mm pipe som er slipet ned for å passe i den fleksible koblingen, og på andre siden en lang M8 mutter som er gjenget opp til M10 på siden inn mot koblingen og en M10 bolt inn i koblingen. Koblet opp med releer og har høy og lav hastighet og revers.
Har brukt denne løsningen på 150 - 200 brygg og ikke hatt noen problem med den ennå.
Vis vedlegget 76238 Vis vedlegget 76236Vis vedlegget 76237
Dersom det ikke er mulig å justere ned farten, er ikke den jeg lenket til aktuell.Den fra.jula er i alle fall kraftig nok tli maltknusing. Usikker på om hastighet er justerbar, er oppgitt til 560 rpm. Pleier stå 0-xxx om den kan reguleres. Tror det er litt høyt i tilfelle. Disse har ofte kullbørster som slites ut etter hvert også. Viskermotor ligger gjerne på 60 rpm. Hva som er riktig kommer an på diameter på rullene, hvor grovt mønster de har osv.
Vil tro denne f.ex.er rikelig kraftig nok. En enkel justerings måte er å sette på en strips f.ex.