Motor/drift av maltmølle?

Eureka.

Hva med rett og slett en 1/2 pipe i 10 mm rett på kverna med den korteste 1/2 forlengeren jeg finner. Så hører jeg med en med dreiebenk om å frese ned forlengeren, borre hull og gjenge så forlengeren kan skrus rett på motoren. Det må vel bli prima.
 
Eureka.

Hva med rett og slett en 1/2 pipe i 10 mm rett på kverna med den korteste 1/2 forlengeren jeg finner. Så hører jeg med en med dreiebenk om å frese ned forlengeren, borre hull og gjenge så forlengeren kan skrus rett på motoren. Det må vel bli prima.
Burde gå bra
 
Jeg har aldri skjønt hvorfor alle bruker motor på maltmølla si. Er det ikke bare å sveive i vei
Jeg er ikke verdens største fyr, men ingen problemer med å gå igjennom noen kilo malt
Innbiller meg også at det blir mer skånsom kverning. Også kan du skryte av at det er mer "håndlaget" :)
 
Jeg har aldri skjønt hvorfor alle bruker motor på maltmølla si. Er det ikke bare å sveive i vei
Jeg er ikke verdens største fyr, men ingen problemer med å gå igjennom noen kilo malt
Innbiller meg også at det blir mer skånsom kverning. Også kan du skryte av at det er mer "håndlaget" :)
Fordi at på julebokken som jeg skal brygge til helga går det 32 kilo malt.

1701031380140.png
 
Jeg har aldri skjønt hvorfor alle bruker motor på maltmølla si. Er det ikke bare å sveive i vei
Jeg er ikke verdens største fyr, men ingen problemer med å gå igjennom noen kilo malt
Innbiller meg også at det blir mer skånsom kverning. Også kan du skryte av at det er mer "håndlaget" :)
Jo, men da bruker jeg tiden til noe annet, mølla mi går i ca 60 rpm, så det tar fort 15 min å kjøre igjennom 5-6 kg malt, jeg Kværner i garasjen for å slippe eventuellt støv i bryggerommet, med motor så klarer Kværner seg selv, jeg kan da bruke tiden til å klargjøre meskerør, pH meter og alt annet jeg trenger ved meskestart.
 
Jeg har aldri skjønt hvorfor alle bruker motor på maltmølla si. Er det ikke bare å sveive i vei
Jeg er ikke verdens største fyr, men ingen problemer med å gå igjennom noen kilo malt
Innbiller meg også at det blir mer skånsom kverning. Også kan du skryte av at det er mer "håndlaget" :)
Har du el.skrutrekker? Hvorfor? Fordi det funker :)
 
Tilbake
Topp