1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Motor/drift av maltmølle?

En tråd i 'Utstyr' startet av Kvernengse, 26 Aug 2016.

1. Pål Heide Kielland

Pål Heide Kielland
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

2. CorgiStyle

CorgiStyle
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Den stoppa sikkert bare for at et litt hardt korn kilte seg. Har skjedd et par ganger, men jeg slår bare av, dreier akselen litt mot dreieretningen, og fyrer i gang igjen. Ikke noe problem.
    Jeg skal undersøke litt, og gi beskjed om jeg kan få tak i mer av disse greiene.

3. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

IMG_1326.jpg

Noen som vet hva denne bedritne lille pluggen heter? Har lett på alle bilrekvisita-steder jeg vet om... Passer til WV Golf2 viskermotor. Skal kobles til mølla.

4. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Klipp av pluggen og koble til de lederne du trenger å bruke. Jeg tror den pluggen heter molex, for å svare på spørsmålet, ser ganske likt ut som gamle PC'er, bortsett fra at pinnene der var runde. Men kjenner jeg meg selv rett så er det vel feil :D

Jeg klippet av den pluggen på min, koblet til de som var nødvendige via sånne klemme-skjøtestykker, og krympet en strømpe over iallefall.

5. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hehe, den ligner på Molex, men de er gjerne 4-polet og parallelle. Plan B var Wago, så det går vel den veien om ingen vet om den er kurant. Sikkert noe VW-spesifikt fra gamle dager.

6. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jaggu, googlet det nå. Molex var visst bare 4-polet. Men gjentar det jeg gjorde med stort hell iallefall. Skjøtestykke, og strømpe over.

7. Ravneklo

Ravneklo
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Tja..størst sjanse for å finne noe som passer har du vel hos en bilopphøgger... personlig ville jeg gjort som foreslått over; Klipp pluggen og koble meg til de lederne jeg trenger.

8. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Fant ikke noe bedre. Men denne er choppet av og dradd på ei strømpe

Holmentoppen liker dette.
  9. Kalvatn

Kalvatn
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Dei aller fleste stikkere på biler er ganske spesifike som du sei. Mulig du kan få tak i huset og pinner frå vw-forhandler. Men VAG er notorisk på "utgåtte deler". Kan evt kjøpe på eBay: 171 971 835 A / 171971835A 5-WAY CONNECTOR KIT Inc Terminals [5-AC074] | eBay
    Men ser ikkje poenget, klipp vekk driten og sett på noko anna :)

Holmentoppen liker dette.
  10. Vinnes Ølet

Vinnes Ølet
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Bruker bare vanlige kabelsko fra biltema, funker helt fint.

Holmentoppen og Kalvatn liker dette.
  11. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Den er det, tror jeg. Men 150 spenn inkl. frakt er vel bortkastet, ja. Har Wago i garasjen.

Del denne siden