Pål Heide Kielland
Norbrygg-medlem
Interessert
Klipp av pluggen og koble til de lederne du trenger å bruke. Jeg tror den pluggen heter molex, for å svare på spørsmålet, ser ganske likt ut som gamle PC'er, bortsett fra at pinnene der var runde. Men kjenner jeg meg selv rett så er det vel feilVis vedlegget 47645
Noen som vet hva denne bedritne lille pluggen heter? Har lett på alle bilrekvisita-steder jeg vet om... Passer til WV Golf2 viskermotor. Skal kobles til mølla.
Hehe, den ligner på Molex, men de er gjerne 4-polet og parallelle. Plan B var Wago, så det går vel den veien om ingen vet om den er kurant. Sikkert noe VW-spesifikt fra gamle dager.Klipp av pluggen og koble til de lederne du trenger å bruke ved å skjøte de via wago f.eks. Jeg tror den pluggen heter molex, for å svare på spørsmålet, ser ganske likt ut som gamle PC'er, bortsett fra at pinnene der var runde. Men kjenner jeg meg selv rett så er det vel feil
Jaggu, googlet det nå. Molex var visst bare 4-polet. Men gjentar det jeg gjorde med stort hell iallefall. Skjøtestykke, og strømpe over.Hehe, den ligner på Molex, men de er gjerne 4-polet og parallelle. Plan B var Wago, så det går vel den veien om ingen vet om den er kurant. Sikkert noe VW-spesifikt fra gamle dager.
Dei aller fleste stikkere på biler er ganske spesifike som du sei. Mulig du kan få tak i huset og pinner frå vw-forhandler. Men VAG er notorisk på "utgåtte deler". Kan evt kjøpe på eBay: 171 971 835 A / 171971835A 5-WAY CONNECTOR KIT Inc Terminals [5-AC074] | eBayVis vedlegget 47645
Noen som vet hva denne bedritne lille pluggen heter? Har lett på alle bilrekvisita-steder jeg vet om... Passer til WV Golf2 viskermotor. Skal kobles til mølla.
Bruker bare vanlige kabelsko fra biltema, funker helt fint.Vis vedlegget 47645
Den er det, tror jeg. Men 150 spenn inkl. frakt er vel bortkastet, ja. Har Wago i garasjen.Dei aller fleste stikkere på biler er ganske spesifike som du sei. Mulig du kan få tak i huset og pinner frå vw-forhandler. Men VAG er notorisk på "utgåtte deler". Kan evt kjøpe på eBay: 171 971 835 A / 171971835A 5-WAY CONNECTOR KIT Inc Terminals [5-AC074] | eBay
Men ser ikkje poenget, klipp vekk driten og sett på noko anna
Det blir vel å sveise en m8 på pipa .Har endelig somla meg til å kjøpe en 12V 20A strømforsyning, og en viskermotor på 40W. På motoren er det gjenget og det passer en M8 nedpå. Akslingen på mølla mi er sekskantet og der passer ei 10 mm pipe innpå. Noen lyse ideer hvordan jeg får kobla dette i hop uten å sveise det fast?
Typisk 13mm utvendig sekskant på M8 skjøtemutterTja, hva om du tar en skjøtemuffe til m8 gjengestag og skrur på. Regner med du kan finne en passende akselkobling mellom skjøtemuffa og akslingen på mølla.
Skjøtemuffe til gjengestag M8x30 mm
Skjøtemuffe til gjengestag M8 Til samling av M8 gjengestag Elforsinketwww.billigvvs.no
Hadde en fleksibel kobling liggende, så jeg lagde en adapter i hver endeVis vedlegget 65283Vis vedlegget 65284Vis vedlegget 65285Vis vedlegget 65286
Det der så jo flott ut det, men hjelper ikke meg så lenge du ikke har en nettbutikk og jeg kan velge antall for så å taste inn adressen min som du kan sende til.Hadde en fleksibel kobling liggende, så jeg lagde en adapter i hver ende
Med 10 mm på kverna og 13 mm på mølla, hvilken dimensjon skal jeg velge på koblinga der da? Fare for at det blir kast i dette opplegget her når man fester kobling for runde akslinger på sekskant?