Motor/drift av maltmølle?

Den stoppa sikkert bare for at et litt hardt korn kilte seg. Har skjedd et par ganger, men jeg slår bare av, dreier akselen litt mot dreieretningen, og fyrer i gang igjen. Ikke noe problem.
Jeg skal undersøke litt, og gi beskjed om jeg kan få tak i mer av disse greiene.
 
IMG_1326.jpg

Noen som vet hva denne bedritne lille pluggen heter? Har lett på alle bilrekvisita-steder jeg vet om... Passer til WV Golf2 viskermotor. Skal kobles til mølla.
 
Vis vedlegget 47645

Noen som vet hva denne bedritne lille pluggen heter? Har lett på alle bilrekvisita-steder jeg vet om... Passer til WV Golf2 viskermotor. Skal kobles til mølla.
Klipp av pluggen og koble til de lederne du trenger å bruke. Jeg tror den pluggen heter molex, for å svare på spørsmålet, ser ganske likt ut som gamle PC'er, bortsett fra at pinnene der var runde. Men kjenner jeg meg selv rett så er det vel feil :D

Jeg klippet av den pluggen på min, koblet til de som var nødvendige via sånne klemme-skjøtestykker, og krympet en strømpe over iallefall.
 
Klipp av pluggen og koble til de lederne du trenger å bruke ved å skjøte de via wago f.eks. Jeg tror den pluggen heter molex, for å svare på spørsmålet, ser ganske likt ut som gamle PC'er, bortsett fra at pinnene der var runde. Men kjenner jeg meg selv rett så er det vel feil :D
Hehe, den ligner på Molex, men de er gjerne 4-polet og parallelle. Plan B var Wago, så det går vel den veien om ingen vet om den er kurant. Sikkert noe VW-spesifikt fra gamle dager.
 
Hehe, den ligner på Molex, men de er gjerne 4-polet og parallelle. Plan B var Wago, så det går vel den veien om ingen vet om den er kurant. Sikkert noe VW-spesifikt fra gamle dager.
Jaggu, googlet det nå. Molex var visst bare 4-polet. Men gjentar det jeg gjorde med stort hell iallefall. Skjøtestykke, og strømpe over.
 
Tja..størst sjanse for å finne noe som passer har du vel hos en bilopphøgger... personlig ville jeg gjort som foreslått over; Klipp pluggen og koble meg til de lederne jeg trenger.
 
Fant ikke noe bedre. Men denne er choppet av og dradd på ei strømpe

gsUmYEwOPbDpGYDpCXAuvjyAHUG6mOHqplkRQdqhZXuC0ce4FdGbhAeToxkec2mmp9gFdQl06eBcllfcJ4PRVZepFFBlaMl4T0j7J99zk7Y52ZBVA5AJ2W8RExwpVClg6R5XKhUtIURQDV5pxTqG92tBj8q20smK63ntzwdvgdW9cuWXU-ViophIwpdT6AuO9lr6ZBpJFRyKLB_ap557UIxdY3Fl88jgE86r7VpivHDSbTjAYeOgEq4aar7lrWlmW1_iQ4pntoqEOAwIW-pdlZzwnaYua87lPUdsr3B234dI4Pvc-ozvLGXE7_r-uwEwHkolarbGmrgUL17yHADVcHs7nFQxOJV3sv1GPwbW8KvVtu2FaLyoBpmPj4tPkw6vZQ_tMx4IGssOI1_IlduCoAHxSDWS_2yo2E3RQblHfbVzGsrUn5PM_OMLtWQmyU37zG8_Zvd13z7CooBrdNyEzGMGms6UbaWuC0QWXeyjQVbtpkL5i9bX8TTDcV9W_OyfkVu9tcDgXgrdOaFDJBNKyQqvHS-G2Ke8hCBg78BGCgmJiwIPdBrYmF-i5YMyRDAAcwmiw_KpB3kYQvRd-RnNI0x70HhzOznJbrlWOzKdj95hrkIlF3i-4iIA24y1OV8f7dtNa1YyNEsHuLkYIm1P0PAT_rWdDzvrydpBBFl4YSAMwR9Brx34Alv1jQCE9w=w533-h947-no
 
Vis vedlegget 47645

Noen som vet hva denne bedritne lille pluggen heter? Har lett på alle bilrekvisita-steder jeg vet om... Passer til WV Golf2 viskermotor. Skal kobles til mølla.
Dei aller fleste stikkere på biler er ganske spesifike som du sei. Mulig du kan få tak i huset og pinner frå vw-forhandler. Men VAG er notorisk på "utgåtte deler". Kan evt kjøpe på eBay: 171 971 835 A / 171971835A 5-WAY CONNECTOR KIT Inc Terminals [5-AC074] | eBay
Men ser ikkje poenget, klipp vekk driten og sett på noko anna :)
 
Har endelig somla meg til å kjøpe en 12V 20A strømforsyning, og en viskermotor på 40W. På motoren er det gjenget og det passer en M8 nedpå. Akslingen på mølla mi er sekskantet og der passer ei 10 mm pipe innpå. Noen lyse ideer hvordan jeg får kobla dette i hop uten å sveise det fast?
 
Har endelig somla meg til å kjøpe en 12V 20A strømforsyning, og en viskermotor på 40W. På motoren er det gjenget og det passer en M8 nedpå. Akslingen på mølla mi er sekskantet og der passer ei 10 mm pipe innpå. Noen lyse ideer hvordan jeg får kobla dette i hop uten å sveise det fast?
Det blir vel å sveise en m8 på pipa :p .
 
Fukter malt før jeg Kværner, minimalt med støv, Kværner går sakte også. Det hjelper også med stor trakt .
 
Hadde en fleksibel kobling liggende, så jeg lagde en adapter i hver ende
Det der så jo flott ut det, men hjelper ikke meg så lenge du ikke har en nettbutikk og jeg kan velge antall for så å taste inn adressen min som du kan sende til. ;)
Med 10 mm på kverna og 13 mm på mølla, hvilken dimensjon skal jeg velge på koblinga der da? Fare for at det blir kast i dette opplegget her når man fester kobling for runde akslinger på sekskant?
 
Tilbake
Topp