NM 2026, den store diskusjonstråden

Jeg har blitt slaktet som aldri før med min imp. stout... snitt på 19 poeng. Vinøs, syrlig, barnegulp, brent, aske med mer. Det var ikke bra :rolleyes: Sitter med et glass av denne nå. Er kanskje ikke en 50-poenger, men kjenner ikke igjen beskrivelsen av ølet. Håper det er flaskefeil og ikke dårlig håndtverk. Blir litt tankefull om mitt inntrykk av mine sensoriske egenskaper. Tviler på ingen måte på dommerne og skjema, men ble litt overrasket over denne. Spørsmål: det sendes inn to flasker, blir begge sensurert?
Garantert flaskefeil. Hadde en i NM jeg også.

260456 Pilsemenigheten Saphir

Serverte på RØL. @Rostad synes du beskrivelsen fra NM var den samme som på ølet du smakte :D

@roedskjegg78 du kan slappe helt av, dine sensoriske evner er nok fortsatt veldig gode. Surt med flaskefeil, men sånn skjer. I mitt tilfelle har jeg foreløpig konkludert med enkelt flaske. La om rutiner for ikke lenge siden etter for mange flaskefeil en periode. Så greit å ta en liten sjekk på rutiner.

Hva er sikrest av øl som er karbonert naturlig på flaske og øl fylt med mottrykksfyller fra fat ?
Det vil kanskje variere etter hva slags type øl det er ?

Hva er sikrest av øl som er karbonert naturlig på flaske og øl fylt med mottrykksfyller fra fat ?
Det vil kanskje variere etter hva slags type øl det er ?
Jeg tenker at det kanskje kan ha noe med hvilken kvalitet det er på mottrykksfylleren også...

Tilbake
Topp