Birger Eriksen-dagen

Drar til Wacken i morgen. Kanskje jeg skal ta med et par 0.25ere med Birger til substitutt for underberger..?
Bortsett fra at å ta med øl til Tyskland som er brygget til ære for han som senket Blucher er litt småfrekt (det er riktignok ikke _helt_ "Achtung Fritz", men...): får man glassflasker med seg på campen på Wacken? Andre festivaler jeg har vært på tilter på "glass" - reisefølget til Graspop i fjor måtte pent helle tyrkeren over på plastflasker for å få den med seg inn.

(Som førstereisgutt (på Wacken) hadde jeg ikke fått med meg at det varmes opp allerede fra mandagen av, så jeg ankommer ikke før ca tirsdag kveld)
 
Da er vi snart der, en måned igjen til årets bryggerbegivenhet her på forumet (for meg hvertfall). Fint vårvær i dag. Da passer det fint med nedvask og montering av nye ventiler som jeg har hatt liggende ei god stund. Hvem blir med på årets Birger, hvilken oppskrift går man for?
 

Vedlegg

  • received_702817938689013.jpeg
    received_702817938689013.jpeg
    381,8 KB · Sett: 34
Har ikke smakt på fjorårets ennå. Det skal vente til 9/4 - etter brygging. Du reklamerte for din oppskrift fra 2022 - den ser fristende ut som utgangspunkt. Ser jeg må ha tak i endel mer rug for å få det til.
 
Har ikke smakt på fjorårets ennå. Det skal vente til 9/4 - etter brygging. Du reklamerte for din oppskrift fra 2022 - den ser fristende ut som utgangspunkt. Ser jeg må ha tak i endel mer rug for å få det til.

Du har ikke smakt på et brygg du brygga for 11 måneder siden? :oops:
 
Går ting som planlagt så er jeg med, foreløpig oppskrift.

Pale Ale 2-Row 69,2%
Pale Rye 15,4%
Chocolate Light 4,3%
Roasted Barley 4,2%
Crystal 150 3,9%
Chocolate 3,1%

Magnum til 121 IBU

US-05
 
Jeg ville vært litt forsiktig med å legge den for mye over 1.100, ganske kraftig og røsted fra før
Prøver meg på noe sånt som det her jeg da. Har tidligere Birgerbrygg kjørt 40-50 liter, det blir egentlig litt mye. Tar jo bare ei eller to flasker i måneden av det ølet. Kanskje et luksusproblem at det hoper seg opp. Med 30 liter batch slipper jeg unna dobbeltmeskinga og det blir jo da litt mer rolig bryggedag.

 
Tilbake
Topp