Hei, er nybegynner og det gikk skikkelig galt ifm. siste brygging. Vet ikke helt hva som skjedde, kanskje brukte jeg for mye malt, men resultatet ble i alle fall at jeg fikk en god del malt mellom maltrør og beholder ifm. at jeg skulle røre i malten under meskeprosessen. Jeg hadde lest et sted at dette kunne være lurt for å få bedre utbytte. Men uansett så gikk det litt tid før jeg oppdaget at pumpa hadde stoppet(blokkert av malt), og da var det ikke annet å gjøre enn å avbryte meskingen og starte rengjøring. Selve beholderen og pumpen var lett å rengjøre. Beholderen ble raskt blank og fin, men varmespiralen inne i beholderen var det verre med. Denne er stedvis misfarget/oksydert? av et brunt/svart belegg(pga. at malt har ligget en stund mot røret og blitt oppvarmet/brent?). Belegget er veldig tynt, men vanskelig eller omtrent umulig å få vekk. Ser nærmest ut som spiralen har fått et slags oksydskikt. Er det noen som har et forslag til hvordan spiralen kan rengjøres? Eller betyr det ikke noe at den er litt misfarget?