Bård Mathisen
Norbrygg-medlem
Cherry Sour, hva skjer?
Cherry Sour, hva skjer?
Ser riktig ut, men du må vel ha en utgang på andre fatet etterhvert. Har du Star-san i første fatet eller er det tomt?Noen som raskt gidder se over at det blir riktig..
kjedelig å oppdage at man har driti seg ut på sånne enkle/ viktige ting
Vis vedlegget 69442
Kunne vert kjekt at norbrygg hadde en youtube kanal og la slikt ut derPå en veldig bra Event om Skyløsninger… ledet av Sverre fra Norbrygg Hedmark
Vis vedlegget 69441
Jeg ser at det kan forekomme bittesmå partikler når jeg har kjørt gjennom et par fat med StarSan, selv om det skal ha vært grundig rengjort. Så jeg tømmer mye i sluket fremfor tilbake på dunk.
Jo, det vil følge med minimale mengder gjær, men spørsmålet er om det har noen betydning for ølet som fylles på fatet. Jeg tror det er veldig liten sjans for vi kan merke forskjell. Jeg har vel tenkt mer på aroma fra humle/gjær, men tror ikke det vil merkes heller.
- Vil det ikke potensielt være med gjærmikrober fra CO2 produsert fra gjæringsforløp? Risikerer man noe form for kryss-kontaminering?
- Hvor mye gjenbruker folk av StarSan ol. når man daisy-chainer?
Oppdaget også det samme i sist. I dag tenker jeg tømme et par liter kokende vann i fatet. Sjekke trykket. Riste litt -om jeg tørr. Og bruke trykket til å sende vannet igjennom øl-ut posten. Selvfølgelig i sikker retning
Noen som har erfaring med den metoden
Hva var prisen på billetten?
899,-Hva var prisen på billetten?
Tenker på konsert i Trondheim.
I Trondheim er det en del av Trondheim Rocks, vil tro prisen vil bli høyereHva var prisen på billetten?
Tenker på konsert i Trondheim.