Prosjekt barrique

Når jeg så den bilen var jeg sikker på at det ikke skulle gå. Fikk du buksert den ut også, eller har du nå permanent barrique i bmw?
Gikk faktisk bra det, tror ikke den ville bo i en tysk bil. Flaks jeg har bytta ut Peugeot'en.
Fint tønna ikke var svovla. Hvis noen har bruk for luftfrisker til bilen, vil jeg anbefale å ta med et eikefat brukt til belgisk øl.

Endelig litt tid til dette prosjektet.
Trutning:
20241005_115752.jpg
Litt senere samme dag:
20241005_134901.jpg
Noen dråper. Dagen etter:
20241006_182452.jpg
Helt tørt.
Ellers var det ikke helt plass til tønne med stativ i eikehjørnet, så har justert litt med vinkelsliper, hammer og meisel. Sjekker om det duger når støvet har lagt seg.

Endelig litt tid til dette prosjektet.
Trutning:
Vis vedlegget 69633
Litt senere samme dag:
Vis vedlegget 69634
Noen dråper. Dagen etter:
Vis vedlegget 69635
Helt tørt.
Ellers var det ikke helt plass til tønne med stativ i eikehjørnet, så har justert litt med vinkelsliper, hammer og meisel. Sjekker om det duger når støvet har lagt seg.
Ikke dårlig! Åssen det det ut hvis du snur tønna opp ned? Vi sleit jo litt med de øverste stavene.

Håper å starte brygging av øl til tønna til helga. Liten batch først, og så må jeg få frigjort den store gjæringstanken til hovedbatchen.

Forbereder koking av candisirup. Har ikke kjøpt så mye sukker på en gang siden jeg var 18... Men hvor mørk bør sirupen være? Hvor høy temperatur?

Edit: Ser jeg kjørte 143 grader sist. Det funka bra.

Sist redigert:
Håper å starte brygging av øl til tønna til helga. Liten batch først, og så må jeg få frigjort den store gjæringstanken til hovedbatchen.

Forbereder koking av candisirup. Har ikke kjøpt så mye sukker på en gang siden jeg var 18... Men hvor mørk bør sirupen være? Hvor høy temperatur?

Edit: Ser jeg kjørte 143 grader sist. Det funka bra.
Jeg har kjørt 143 grader i flere omganger. Så mange som jeg gidder. Minst to.

Tilbake
Topp