Når jeg så den bilen var jeg sikker på at det ikke skulle gå. Fikk du buksert den ut også, eller har du nå permanent barrique i bmw?
Gikk faktisk bra det, tror ikke den ville bo i en tysk bil. Flaks jeg har bytta ut Peugeot'en.Når jeg så den bilen var jeg sikker på at det ikke skulle gå. Fikk du buksert den ut også, eller har du nå permanent barrique i bmw?
Ikke dårlig! Åssen det det ut hvis du snur tønna opp ned? Vi sleit jo litt med de øverste stavene.Endelig litt tid til dette prosjektet.
Trutning:
Vis vedlegget 69633
Litt senere samme dag:
Vis vedlegget 69634
Noen dråper. Dagen etter:
Vis vedlegget 69635
Helt tørt.
Ellers var det ikke helt plass til tønne med stativ i eikehjørnet, så har justert litt med vinkelsliper, hammer og meisel. Sjekker om det duger når støvet har lagt seg.
Da drypper det! Håper proppen holder seg på plass...Ikke dårlig! Åssen det det ut hvis du snur tønna opp ned? Vi sleit jo litt med de øverste stavene.
Jeg har kjørt 143 grader i flere omganger. Så mange som jeg gidder. Minst to.Håper å starte brygging av øl til tønna til helga. Liten batch først, og så må jeg få frigjort den store gjæringstanken til hovedbatchen.
Forbereder koking av candisirup. Har ikke kjøpt så mye sukker på en gang siden jeg var 18... Men hvor mørk bør sirupen være? Hvor høy temperatur?
Edit: Ser jeg kjørte 143 grader sist. Det funka bra.
Kona lurer forresten på hvorfor du venta helt til du var 18 med å brenne.Har ikke kjøpt så mye sukker på en gang siden jeg var 18...
Gjorde nok ikke det heller, var vel knappest 16. Men var 18 siste gangen. Flytta fra Trøndelag noen uker etter 19-årsdagen.Kona lurer forresten på hvorfor du venta helt til du var 18 med å brenne.
Er det et alternativ til å drikke øl?dialysepils
Hehe, dialyse har jeg heldigvis ikke prøvd. Autolyse bare denne gangen, med øl som har stått på gjærkaka og under trykk i noen måneder.Er det et alternativ til å drikke øl?
Tom, som i helt tom eller med lagringsvæske? Ikke redd for mugg hvis den står helt tom?Den er tom.
Den har vært tom og tørr i lange perioder før, den tønna der, så det ville ihvertfall ikke jeg bekymra meg nevneverdig for. Kreves fuktighet for soppvekst.Tom, som i helt tom eller med lagringsvæske? Ikke redd for mugg hvis den står helt tom?
Stas! Håper du har ekstremt fribord eller et gulv som er lett å vaske. Bare å bla mange sider tilbake i tråden her, så ser du åssen det så ut hos meg. Den gjæra har utferdstrang.Etter en maratonrunde med brygging, er det drøyt 180 liter tønnerytter til gjæring nå. Gjæringskaret står i kjelleren i hovedhuset - med tilgang via luke i gulvet og stige ned - og det har blitt noen turer med vørter i julabøtter. Det mangler en kjele sukkersirup, regner med at jeg får laget den i kveld.
Skal på barrique'en til helga!
Nja, det er litt lite fribord. Men bruker en starsanbøtte som gjærlås, og den står i en 20-liters plastkasse. Starta med en normalbatch for å få nok gjær - var litt reiselysten ja...Stas! Håper du har ekstremt fribord eller et gulv som er lett å vaske. Bare å bla mange sider tilbake i tråden her, så ser du åssen det så ut hos meg. Den gjæra har utferdstrang.