Prosjekt barrique

Like mye vann, men noe galt som ikke var riktig. Holder meg til rimelig gjærnæring fra Europris videre.
Tror mengden hornsalt kan være greia, jeg har opplevd noe liknende før. Hvis gjærnæringa fra Europris funker, og i tillegg ikke lukter hoggorm, er det jo bare å gå for det.

Det er det jo, men referansen er urban nok:
Husker jeg var sammen med noen venner da en felles bekjent av oss som drev litt som musikkjournalist kom stormende inn døra etter slippfest på den plata og utbrøt "Dette!! er Norges beste plate!!! noensinne!!!"

Tapper fra gjæringskaret i kjelleren:
20241217_185024.jpg
... til cornies på terrassen:
20241217_202901.jpg
...og videre til barrique'en:
20241217_201001.jpg
Nesten 12 fat, tømt alt jeg har av CO2 + litt av nitroflaska. Slitt litt med frosne regulatorer, ellers ingen problemer. Og tønna er full!:):beercheers:

Skjønte ikke helt hvorfor du gikk veien om corniene, men moro å se tønna fylt igjen! Hvor lenge tenker du å la det stå før første tapping?

Avstanden mellom bygningene, noe som passer på sekktralla og kan bæres over dørstokken til bryggeriet. Kanskje det hadde funka med 75 meter ølslange i passe grov dimensjon?
Tja, et halvt år kanskje? Ka du třuř?

Avstanden mellom bygningene, noe som passer på sekktralla og kan bæres over dørstokken til bryggeriet. Kanskje det hadde funka med 75 meter ølslange i passe grov dimensjon?
Tja, et halvt år kanskje? Ka du třuř?
Et halvt år høres bra ut.
Og jeg tenkte du brygga i samme rom som tønna står i, da virka det enklere å tappe rett over, men nå skjønner jeg. :)

Tilbake
Topp