Finn Berger
Moderator
Greit å holde seg unna lytehumor her på forumet, jaDere får oppdage selv.
(Holdt på å å skrive "se", men altså blindtest....)
Greit å holde seg unna lytehumor her på forumet, jaDere får oppdage selv.
(Holdt på å å skrive "se", men altså blindtest....)
Jeg kommer innom på veien dersom jeg slipper fra jobb ganske snartOm noen vil ta en øl i forkant av alvoret, er jeg sannsynligvis (avhengig av regulariteten til Vy) på Burums sånn i 5-tida
.
Finn drikker med begge henda ser jegDa ble vi to…
Vis vedlegget 74432
Dresskode: Flanellskjorte?
Så man bør holde seg unna denne da ?
Ja. Da blir det mer til oss andre.Så man bør holde seg unna denne da ?
Så man bør holde seg unna denne da ?
Etter hvor mange kurs, 3? ;-)Nok et vellykka Norbrygg-arrangement.
Både faglig innhold og sosialt utbytte var på topp. Og nå trur jeg jeg endelig har litt mer klarhet i dms og diacetyl!
- eller var det 4Etter hvor mange kurs, 3? ;-)
Det støtter jeg! Er nesten villig til å sløse bort penger på en industripils for å verifisereJeg mener at jeg nå er rimelig sikker på at det jeg kaller industripilssmak, er DMS.
Det varierer hvor ille det er, synes jeg. Men den som var basisøl på kurset - Grans Bare øl - synes jeg var ganske tung på stoffet. En Peroni kan jeg godt drikke, eller en Lederer, for å nevne et par. De har stoffet, men er gode likevel.Det støtter jeg! Er nesten villig til å sløse bort penger på en industripils for å verifisere![]()
- eller var det 4?
Jeg mener at jeg nå er rimelig sikker på at det jeg kaller industripilssmak, er DMS.
Diacetylprøven var ganske kraftig, og jeg hadde ikke vanskeligheter med å kjenne at dette var noe jeg ikke hadde spesielt lyst på. Så ufølsom for stoffet er jeg i alle fall ikke.
En idé: I følge gode smakere har Urquell på boks tydelig diacetyl, mens Bernard ikke har det. Det kunne vært interessant å ha med disse på smakekurs, sånn at man etter å ha kjent på usmaksprøven kunne sjekke om man kjente forskjell på to "virkelige" øl med og uten diacetyl. Eller eventuelt - det er en antakelig tvilsom teori jeg har - som har det begge to, men i varierende mengder.