MortenSickel
Norbrygg-medlem
Forresten, pussig med g'mischtes, det er en lys og en mørk øl blandet og den mørke ølen er ikke noe sted å se i menyen...De kaller seg en bryggeripub som jeg hørte fra nabobordet en kelner som sa 'dette er et bryggeri, en stor øl er en liter, en liten øl er en halvliter'...Vis vedlegget 74161Vis vedlegget 74162
da starter man med en bierverkostung.
(Stöckl im Park i Wien)

Har tenkt tanken selv, men slått det litt fra meg da blåbær ikke har såå mye smak. Mye vann og farge, lite smak. Sikkert litt sukker som kan bidra med sødme eller alkohol. Skriv gjerne noe mer om du kommer på noe å bruke de til i rettning øl, blåbær er det mer enn nok av hvert år herSvigersønnen står på kjøkkenet og fyller blåbær i frysebeger og fantaserer om surøl med blåbær. Må innrømme at jeg ikke har tenkt tanken før, men nå har det begynt å surre i hodet om hvordan jeg i tilfelle skal gjøre det.

Porter med blåbær er også et godt alternativ. Jeg brygger Nøgnes Robust porter med blåbær av og til.Ørreten bet ikke så vi gikk over i bærplukkemodus. Det var for seint for multe men blåbæra var til gjengjeld over alt i store mengder. 17 kilo på et par dager må være godkjent. Svigersønnen står på kjøkkenet og fyller blåbær i frysebeger og fantaserer om surøl med blåbær. Må innrømme at jeg ikke har tenkt tanken før, men nå har det begynt å surre i hodet om hvordan jeg i tilfelle skal gjøre det.
Men nå, pannekaker med blåbær.
Vis vedlegget 74190
Ja, jeg tror jeg er enig i det. Kom på at jeg har laget mjød med blåbær, det var ikke mye bærsmak av den så vidt jeg kan huske.Jeg ville fortsatt å ha det på pannekaker i stede
Fasinerende med alt som vi får til og er villige til å gjøre i denne hobbyen.Ikke brygging, men har lagd en ny "batch" med glyserin blanding i høyt\rykk- kokeren som skal brukes når jeg fryser gjær-stammer for senere brukVis vedlegget 74330
Ah! Det er julaften og 17. mai på én gangLitt nyheter, og selvsagt tyske øl!
Tenkte det samme når jeg så bildet, den rørern min har litt støv på seg ja. Skulle gjerne hatt tilbake de mindre pouchene med fersk gjær. De passet perfekt å lage starter på
Stihl crazy after all these years?Øltørst fremmende aktivitet