• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

1-1,5kg Co2 Flaske ø.k.

Hei.

Har akkurat kjøpt meg noen 9l cornys, og trenger en Co2 flaske som ikke er høyere enn 39,5 cm.
Noen som har/vet om 1kg/1,5kg co2 flasker? 2kg som det kryr av blir dessverre for høyt.

Mvh Stian

Hei.

Har akkurat kjøpt meg noen 9l cornys, og trenger en Co2 flaske som ikke er høyere enn 39,5 cm.
Noen som har/vet om 1kg/1,5kg co2 flasker? 2kg som det kryr av blir dessverre for høyt.

Mvh Stian

Hva med 425grams-flaske? Blir den for lang?

Du kan jo evt bruke en paintball co2 flaske, kjøpe overgang på ebay så du kan koble på en regulator. Fordelen er at de er billig å fylle, lett å få tak i og relativt kompakte. Men de rommer ikke mere enn 5-800 gram co2

Du kan jo evt bruke en paintball co2 flaske, kjøpe overgang på ebay så du kan koble på en regulator. Fordelen er at de er billig å fylle, lett å få tak i og relativt kompakte. Men de rommer ikke mere enn 5-800 gram co2
Finner en del overganger, men da til de amerikanske cga320 gjengene. Må vel lage slange her også siden utløpet fortsetter oppover.

Du har ikke vurdert å plassere flasken utenfor kegeratoren? Det har jeg gjort.
Har ikke egen Kegerator, og er småskeptisk på å lage hull i kjøleskapet mitt. Har bare ofret grønsakskuffen + litt, og satser på å fortsatt kunne ha ost og smør og sånn :D

Ja, men om du lager et tynt hull til Co2 slange så er jo ikke kjøleskapet ødelagt av den grunn. Du kan jo bruke 3/16 plastslange (samme som brukes til skumdemp ølslange) så er det jo ikke store hullet som må lages, er du heldig kan du tre denne slangen sammen med ledninger som går til lys. Da kan du jo sette hvilken flaske du vil bak skapet.

Finner en del overganger, men da til de amerikanske cga320 gjengene. Må vel lage slange her også siden utløpet fortsetter oppover.
Jeg bestilte en overgang på ebay og den funker ihvertfall. Det kan være et problem med at utløpet er oppover, det kan løses med at du får deg en regulator med slangetilkobling til flasken. Jeg hadde en slik før (har solgt den). Synes det å bruke en paintball flaske er veldig greit når du skal ha et transportabelt tappeanlegg. Litt dill å drasse på en 5 kg flaske med co2

Ja, men om du lager et tynt hull til Co2 slange så er jo ikke kjøleskapet ødelagt av den grunn. Du kan jo bruke 3/16 plastslange (samme som brukes til skumdemp ølslange) så er det jo ikke store hullet som må lages, er du heldig kan du tre denne slangen sammen med ledninger som går til lys. Da kan du jo sette hvilken flaske du vil bak skapet.
Skal se litt på det. Noen plasser det er tryggere å bore enn andre? Hvor ligger vanligvis evaporatorsløyfen i et kjøleskap? Kjekt om eg bommer på den :D

Tilbake
Topp