1-1/8" stainless washer?

Ser etter washerne som TEB bruker. Har lett meg grønn på disse fra kina (gratis frakt), men finner bare m-størrelser.

Nærmeste jeg har funnet er 28mm, men 1-1/8" er 28.5ognoe.

Sikker brukt feil søkestrenger igjen. Noen som har en link?

Jeg søkte meg ihjel, og det eneste jeg fant var Amazon med en fraktpris fra helvete. Endte med å få de spesiallaget av en kompis av en kompis...

Bruker du 1 1/8" kraner??
Har ikke målene i hodet men underlagskiver har jo normalt litt frihull.
F eks skive til M24 holder trolig rundt Ø25, kanskje litt mer også.

Skal du lage deg en slik krangjennomføring som på bildet der?

Den skiven der er strengt tatt ikke et must om du har mutter med spor til o-ring, dette blir greit tett om en setter mutter rett mot kjeleveggen. Evt sette o-ringen mellom G og kjelevegg. Kan hjelpe deg med 7/8 skiver, muttre, o-ringer, evt 1/2 90 grader klemring du kan kjøre rett i ventilen så slipper du 3 av disse fittingsene på bildet der?

En annen mulighet er jo å gå på med 28mm skiven du nevnte og frese av litt med en fres/dremel? Er jo veldig lite som skal til...

Sist redigert:
Nei jeg vet. Har ca det som du skisserer nå. Men vil ha mer støtte mot kjeleveggen ved hjelp av washeren samt at jeg vil ha noe å pusle med.

Ser etter washerne som TEB bruker. Har lett meg grønn på disse fra kina (gratis frakt), men finner bare m-størrelser.

Nærmeste jeg har funnet er 28mm, men 1-1/8" er 28.5ognoe.

Sikker brukt feil søkestrenger igjen. Noen som har en link?

Kjøpte 10 av disse selv, pluss litt andre ting, kan ikke si jeg syns $21 var så himla dyrt..

Screen Shot 2014-11-21 at 20.38.04.png

Aha, nevermind.

Sånn gjer eg det by the way. Muttrane har spor til o-ringen og hindrar at denne glir ut når du strammar til.

Jepp. Men HLT'en min er fortstt en LABB-dunk, gleder meg til den er borte.. Men siden jeg har en 50ft coil inni den og så siger det litt i veggene.

Har du stigebor eller fres typ rettsliper/dremel? Viss denne dunken din blir bløt i veggen mtp på vekt av coil og varmen ville det kanskje vært hensiktmessig å lage en større backingplate enn det evt denne skiven vil gi? Da kan du jo evt lage deg en større bit at et stykke rustfritt 1-2mm, eller finne noe skapelig aluminium som er enda enklere å bearbeide. Eller bare file opp en 28mm ID som nevnt før, kunne filt opp mange sånne for hånd på tiden du har brukt foran tastaturet her no :p Men blir jo allids et regnestykke på pris og tid en skal gidde bruke på det...

Tilbake
Topp